Rytuał

Ocena: 5 (2 głosów)
Komisarz Jack Caffery trafia z Londynu do Bristolu, gdzie próbuje zapomnieć o życiowych niepowodzeniach. Właśnie się rozpadł jego związek, a poza tym prześladuje go osobisty koszmar – przed laty zaginął jego młodszy brat i Caffery całe życie nie traci nadziei, że znajdzie brata lub rozwiąże zagadkę jego zniknięcia. Flea Marley, policyjny nurek też przeżyła rodzinną tragedię – jej rodzice zginęli przed dwoma laty, nurkując w tajemniczym jeziorze na pustyni Kalahari. Flea znajduje pewnego dnia w basenie portowym ludzką rękę. Następnego dnia znajduje drugą rękę. Znajdowanie ludzkich szczątków to dla niej nic nowego, nietypowe natomiast jest to, że te ręce zostały odcięte, a w dodatku odcięte żywemu człowiekowi, a nie zwłokom. Wkrótce okazuje się, że ręce należą do zaginionego chłopaka, heroinisty. Jack Caffrey i Flea Marley, oboje nękani osobistymi koszmarami, zaczynają prowadzić śledztwo, które wiedzie ich w najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy, w świat prawdziwych potworów, karmiących się ludzką krwią, w świat nieletnich narkomanów, którzy sprzedają się za złoty strzał. Jack Caffrey podąża tropem narkotykowym, Flea zaś – tropem afrykańskich czarowników i uzdrawiaczy, dokonujących mordów rytualnych i używających ludzkich członków do uzdrawiania i rzucania zaklęć.

Informacje dodatkowe o Rytuał:

Wydawnictwo: Sonia Draga
Data wydania: 2009-09-28
Kategoria: Kryminał, sensacja, thriller
ISBN: 9788375084115
Liczba stron: 408

więcej

Kup książkę Rytuał

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Rytuał - opinie o książce

Avatar użytkownika - martucha180
martucha180
Przeczytane:2016-06-24, Ocena: 4, Przeczytałam, 52 książki w 2016 r.,
13 V we wtorek policyjny nurek, sierżant Phoebe Marley zwana Pchła ze względu na swój wzrost nurkuje w porcie w Bristolu. Jej dłoń zaciska się na ludzkiej ręce, całkiem świeżej. Jednak nigdzie nie ma reszty ciała i to jest niepokojące. Dzień później policja znajduje drugą dłoń w zupełnie innym miejscu, bardzo nietypowym. Obie dłonie niedawno amputowano. A co gorsza, prawdopodobnie ofiara jeszcze wtedy żyła... Śledztwem kieruje komisarz Jack Caffery, który został oddelegowany z Londynu do Wydziału Kryminalnego w Bristolu. Pchła też uczestniczy w śledztwie, niejako stoi z boku, a z drugiej strony trochę działa na własną rękę: Nigdy jednak nie robiła jednego: nie analizowała sprawy. Zero ciekawości, zero teoretyzowania. Taką miała zasadę. (s. 116) Śledztwo trwa, a ważne w nim jest niestandardowe myślenie i ono się tutaj sprawdza idealnie. Policjanci wiedzą, czyje to ręce, ale nie mogą znaleźć ofiary. Szukają jej i jej prześladowcy lub prześladowców. Trop prowadzi ich do bristolskiego półświatka pełnego narkomanów sprzedających się za działkę oraz tam, gdzie istnieje pradawne zło żywiące się ludzkim ciałem i krwią, do Afryki... Wątek odciętych dłoni prowadzony jest równolegle i naprzemiennie z wątkiem narkomana Mossy'ego. Jego historię czytelnik poznaje od 25 XI poprzedniego roku. Daty na początku rozdziałów pozwalają na orientację w czasie. Główna akcja trwa niespełna tydzień, gdyż kończy się 18 V, jednak w powieści praktycznie nie czuć dynamizmu wydarzeń, tempa działań policji, zaś emocje związane z pradawnym złem są nieco przytłumione. Ciarki na plecach to ledwie muśnięcie. A szkoda, bo mimo swej okrutności potrafią zaciekawić czytelnika i każą mu się zastanowić nad wierzeniami afrykańskich plemion, zabobonami, skłonnością ludzi do czynienia zła. Niektórzy ludzie uważają białe ciało za potężniejsze. Tak właśnie się dzieje w pewnych częściach Afryki, w danych koloniach. Biały człowiek robi większe pieniądze, biały człowiek jest potężniejszy, z jego ciała są lepsze czary. Silniejsze muti. (s. 191) Według tytułu serii głównym bohaterem jest niby Jack, ale w tym tomie Pchła także jest na pierwszym planie. Bohaterowie średnio dają się lubić, ale nie ze względu na ich słabsze kreacje. Raczej ze względu na ich problemy z przeszłością. To one rzutują na ich postępowanie i skutecznie odciągają czytelnika od policyjnego śledztwa. Zdecydowanie są wyolbrzymione: Jacka prześladuje poczucie winy po zniknięciu brata, zaś Phoebe 2 lata wcześniej straciła rodziców, których ciał do tej pory nie odnaleziono. Przeszłość policjantów rzutuje na ich pracę i teraźniejszość. Zaciekawił mnie Nigeryjczyk Kaiser Nduka, profesor religioznawstwa porównawczego w Anglii, który specjalizował się w doświadczeniach halucynacyjnych w rytuałach szamańskich. Gdyby narrator pozwolił mu dojść do głosu, to czytelnik poznałby znacznie więcej na temat wierzeń głęboko zakorzenionych w kulturze plemion afrykańskich i związanych z nimi okrutnymi rytuałami. I tu od razu małe ostrzeżenie - opisy są brutalne i krwiste. Wyobraźnię poruszały opisy nurkowania i rozdziały związane z narkomanem Mossym - z niecierpliwością czekałam, co będzie dalej. Otwarte zakończenie od razu zaprowadziło mnie do kolejnego tomu Skóra, który właśnie czytam. Rytuał to średni thriller, w którym afrykańskie wierzenia na ziemi angielskiej stają się faktem, tak jak i porozumiewanie się ze zmarłymi, w którym problem narkomanii istnieję naprawdę, a chęć czynienia zła nie jest tylko chęcią.
Link do opinii
Inne książki autora
Wilk
Mo Hayder0
Okładka ksiązki - Wilk

W lesie nieopodal Litton w Somerset Piechur, okoliczny włóczęga, znajduje błąkającego się psa z przyczepionym do obroży skrawkiem papieru, zawierającym...

Granica mroku
Mo Hayder0
Okładka ksiązki - Granica mroku

Jeszcze niedawno Sally była mało zaradną żoną bogatego biznesmena i chodziła z głową w chmurach. Dziś jesteś rozwódką bez grosza na koncie, bez...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy