Interesująca, a zarazem ważna próba spojrzenia na zjawisko przedsiębiorczości z perspektywy wyzwań etycznych oraz odpowiedzialności z nim związanych. Książka została podzielona na trzy części: teoria przedsiębiorczości, etyka przedsiębiorczości oraz odpowiedzialność przedsiębiorcy.
Poruszana w publikacji problematyka, łącząca przedsiębiorczość ze sferą etyki i odpowiedzialności, powoduje, że może ona stanowić inspirację nie tylko dla badaczy poszukujących nowych wyzwań badawczych, ale może być przydatna dla przedsiębiorców w sferze identyfikacji wyzwań z jakimi współczesny przedsiębiorca musi się mierzyć. Do nich należy odpowiedź na nową instytucję etycznego i zrównoważonego ładu korporacyjnego, potrzebę formalizacji standardów etycznych, jak też podjęcie działań ukierunkowanych na zapewnienie zrównoważonego rozwoju.
Książka jest też niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków biznesowych i menedżerskich. Może być wykorzystana na wykładach podstaw przedsiębiorczości oraz na zajęciach specjalnościowych z zakresu przedsiębiorczości.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2023-10-03
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 206
Gdy spółka odnosi sukcesy, rada dyrektorów/rada nadzorcza z reguły pozostaje w cieniu. Zainteresowanie ze strony interesariuszy, a przede wszystkim akcjonariuszy...