Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat

Ocena: 0 (0 głosów)
Kategoria doświadczenia jako węzłowy punkt przecięcia między sferą publiczną a indywidualną wrażliwością i subiektywnymi środkami wyrazu stanowi kluczowe pojęcie nie tylko w dyskursie epistemologicznym, ale także w religijnym, estetycznym i politycznym. A jednak stanowi „jedno z najmniej wyjaśnionych pojęć, jakimi dysponujemy", jak nie bez racji pisał Gadamer. Książka Martina Jaya pod pożyczonym od Williama Blakea tytułem „Pieśni doświadczenia" wielu z wątpliwości nie wyjaśnia, a nawet nie ma takich ambicji. Zamiast systematycznego wykładu autor proponuje bliższe przyjrzenie się wybranym wątkom pisania o doświadczeniu, z pasją tropiąc różnorakie powody, dla których tak wielu filozofów, myślicieli i artystów to właśnie pojęcie fascynowało. Choć podejmując kolejne wątki, Jay sięga aż do starożytności, to jednak najwięcej uwagi poświęca problematyce współczesnego kryzysu autonomicznego podmiotu oraz warunkowanego przezeń kwestionowania możliwości gromadzenia i komunikowania doświadczeń.

Informacje dodatkowe o Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat:

Wydawnictwo: universitas
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-83-24-20843-2
Liczba stron: 610

więcej

Kup książkę Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy