Książka stanowi istotne żródło refleksji nad zawodem nauczyciela w szkole specjalnej. Jest ponadto interesującym przykładem podejścia badawczego - analizy biografii nauczycieli. Sporządzony w wyniku badań obraz nauczycieli, uwzględniający różnorodność ich doświadczeń (autorka wyróżnia 11 typów sylwetek nauczycieli) i bogactwo uwarunkowań, jest nie tylko ważnym żródłem informacji, ale przede wszystkim poważnym przyczynkiem do rozumienia istoty specyfiki pracy tej grupy nauczycieli. Wielostronne analizy badawcze zawarte w tej książce sprawiają, że jest ona cennym ogniwem w systemie wiedzy o zawodzie nauczyciela specjalnego. Odsłania mechanizmy rządzące funkcjonowaniem w tym zawodzie, a zwłaszcza tytułowym wypaleniem zawodowym.
Z recenzji prof. Marii Czerepaniak-Walczak
Podmiotem swych badań czyni autorka nauczyciela-pedagoga specjalnego. To jej własne określenie, związane z dostrzeżeniem i wyodrębnieniem z grupy nauczycieli tych, których zawodowa codzienność różni się od pozostałych z powodu odmienności interakcyjnych partnerów, z jakimi spotykają się oni w procesie edukacji. Odmienność ta wydaje się czymś oczywistym, jednak w literaturze pedeutologicznej brakowało dotąd prac jej poświęconych. Lukę tę znakomicie wypełnia recenzowana książka.
Z recenzji prof. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz
Informacje dodatkowe o Nauczyciele szkolnictwa specjalnego wobec zagrożenia wypaleniem zawodowym. Analiza przypadków:
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2005 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
83-89518-23-6
Liczba stron: 228
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,