Handbook of Implicit Cognition & Addiction

Ocena: 0 (0 głosów)
Most research on cognitive processes and drug abuse has focused on theories and methods of explicit cognition, asking people directly to introspect about the causes of their behavior. However, it may be questioned to what extent such methods reflect fundamental aspects of human cognition and motivation. Therefore, basic cognition researchers have started to assess implicit cognitions, defined as "introspectively unidentified (or inaccurately identified) traces of past experience that mediate feeling, thought, or action." Such approaches are less sensitive to self-justification and social desirability and offer other advantages over traditional approaches underscored by explicit cognition. This handbook is the first to bring together developments in basic research on implicit cognition with recent developments in addiction research, thus providing an opportunity to move the field forward by integrating research from previously independent fields that are relevant for a better understanding of the etiology, prevention, and treatment of addictive behaviors.

Informacje dodatkowe o Handbook of Implicit Cognition & Addiction:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-1-4129-0974-7
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Handbook of Implicit Cognition & Addiction

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Handbook of Implicit Cognition & Addiction - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Pies
Anna Wasiak
Pies
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Odpowiedź Hiobowi
Carl Gustav Jung
Odpowiedź Hiobowi
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy