Filozofia przypadku. Literatura w świetle empirii

Ocena: 0 (0 głosów)

Proponowana przez Lema nowatorska koncepcja odbioru dzieła literackiego wyprzedza o dobre kilkanaście lat trendy interpretacyjne w postaci modnego obecnie pragmatyzmu Stanleya Fisha. Zgodnie z nią utwór literacki jest tylko projektem, zbiorem znaków kryjącym w sobie gamę możliwych odczytań i tak naprawdę zawdzięcza swoje istnienie aktywności odbiorców, która dopiero porządkuje go i powołuje do życia. Teoria dzieła literackiego stanowi jednak dla Lema jedynie punkt wyjścia do rutynowych poszukiwań uniwersalnej teorii wszystkiego. Jak pisał Henryk Markiewicz: "Filozofia przypadku" porusza wszelkie tematy - "od kosmologii poprzez powstanie życia na Ziemi i lingwogenezę aż do faszyzmu i stripteasu".

Informacje dodatkowe o Filozofia przypadku. Literatura w świetle empirii:

Wydawnictwo: Agora
Data wydania: 2010-02-24
Kategoria: Publicystyka
ISBN: 9788375525793
Liczba stron: 605
Język oryginału: polski

więcej

Kup książkę Filozofia przypadku. Literatura w świetle empirii

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Filozofia przypadku. Literatura w świetle empirii - opinie o książce

Inne książki autora
Ciemność i pleśń
Stanisław Lem0
Okładka ksiązki - Ciemność i pleśń

Zbiór zawiera sześć opowiadań autorstwa Stanisława Lema....

Fantastyka i futurologia tom 1, 2
Stanisław Lem0
Okładka ksiązki - Fantastyka i futurologia tom 1, 2

Oryginalna i nowatorska próba stworzenia teorii gatunku literackiego, błyskotliwa autointerpretacja dzieł Lema i przegląd światowego dorobku science fiction....

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Baśka. Łobuzerka
Basia Flow Adamczyk
 Baśka. Łobuzerka
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Dziennik Rut
Miriam Synger
Dziennik Rut
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy