UltraDev udostępnia nie jedną, ale trzy różne technologie serwera (JSP, CFML, ASP), z możliwością rozszerzenia środowiska pracy o nowe technologie poprzez pluginy. Ponadto firma Macromedia stworzyła wersje programu dla Windows i dla Macintosha, umożliwiając użytkownikom komputerów Macintosh -- zmuszonych wcześniej do pisania kodu na komputerach Windows -- powrót do znajomych pulpitów.
Pakiet UltraDev może tworzyć witryny internetowe w pełni sterowane przez bazy danych poprzez interfejs "wskaż i kliknij" (point and click). W odróżnieniu od innych pakietów, oferuje on projektantowi możliwość podglądu danych w czasie rzeczywistym wewnątrz interfejsu UltraDeva. Program UltraDev czyni życie znacznie łatwiejszym, umożliwiając osobie projektującej mechanizmy aplikacji pracę tylko z bazą danych, podczas kiedy projektanci pracują nad układem strony. Skończyły się czasy ustawicznego przesyłania plików.
Po przeczytaniu tej książki będziesz umiał wykorzystać wszystkie możliwości programu UltraDev. Niezależnie od tego, czy kiedykolwiek pracowałeś z Dreamweaverem lub edytorem HTML, już wkrótce będziesz tworzył swoje własne witryny internetowe sterowane przez bazy danych. Jedynym warunkiem zrozumienia wiadomości zawartych w tej książce jest podstawowa znajomość HTML-a i dostęp do komputera pracującego pod kontrolą Windows lub MacOS.
Pierwsza część książki dotyczy możliwości programu UltraDev w zakresie edycji kodu HTML i przybliża podstawy witryn sterowanych przez bazy danych. Poznasz narzędzia służące do zarządzania i edycji HTML-a i staniesz się profesjonalistą środowiska pracy WYSIWYG. Po zapoznaniu się z funkcjami interfejsu zaczyna się prawdziwa zabawa. Poznasz podstawy projektu bazy danych i różnych technologii serwerów dostępnych w programie UltraDev.
W części drugiej przedstawiona zostanie potęga programu UltraDev. Po nawiązaniu połączenia z bazą danych zaczniesz zamieszczać dane dynamiczne w swoich aplikacjach sieciowych. Odkryjesz narzędzia wizualizacji danych i wbudowane behawiory serwera. Nauczysz się także kilku podstawowych technik, które są powszechnie używane w projektowaniu aplikacji sieciowych.
W trzeciej części nauczysz się budować prawdziwe aplikacje. Ostatnie rozdziały są poświęcone tworzeniu realistycznych projektów. Możesz rozbudować te aplikacje i natychmiast je uruchomić. Poznasz także kilka sztuczek dotyczących usuwania błędów w ukończonych aplikacjach, na wypadek gdyby coś nie funkcjonowało zgodnie z planem.
Po zakończeniu lektury książki będziesz umiał szybko i z łatwością tworzyć różnorodne aplikacje sieciowe w trzech różnych technologiach serwerów. Staniesz się jednym z władców świata dynamicznych aplikacji.
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2002-02-05
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 656
Chcę przeczytać,