Devil & Demonism in Early Modern England

Ocena: 0 (0 głosów)
An original book examining the concept of the Devil in English culture between the Reformation and the end of the English Civil War. Nathan Johnstone looks at the ways in which beliefs about the nature of the Devil and his power in human affairs changed as a consequence of the Reformation, and its impact on religious, literary and political culture. He moves away from the established focus on demonology as a component of the belief in witchcraft and examines a wide range of religious and political milieux, such as practical divinity, the interiority of Puritan godliness, anti-popery, polemic and propaganda, and popular culture. The concept of the Devil which emerged from the Reformation had a profound impact on the beliefs and practices of committed Protestants, but it also influenced both the political debates of the reigns of Elizabeth I, James I and Charles I, and in popular culture more widely.

Informacje dodatkowe o Devil & Demonism in Early Modern England:

Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-521-80236-9
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Devil & Demonism in Early Modern England

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Devil & Demonism in Early Modern England - opinie o książce

Inne książki autora
London city guide 5e
Johnstone0
Okładka ksiązki - London city guide 5e

Buy all 3 and save! ENGLAND TRAVEL PACK England + London + London City Map Also: British travel pack: Edinburgh + Great Britain + London Europe city...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy