Compositional Strategy of the Book of Judges

Ocena: 0 (0 głosów)
This volume represents an inductive, literary/rhetorical analysis of the book of "Judges" to determine whether recent synchronic approaches that read the book as an integrated whole are indeed justified. As possible rhetorical links connecting "Judges'" prologue (1:1-2:5), epilogue (17:1-21:25), and central section (2:6-16:31) are examined in detail and the implications of such links carefully considered, the author concludes that, contrary to the consensus view that sees the central section of "Judges" as a part of Deuteronomistic History and the prologue and epilogue as later additions, the book in its current form may have been a unified composition of a single creative author. If so, not only does this have significant implications for the validity of the Deuteronomistic History Hypothesis, a new possibility also emerges which sees the interpretive key to the book as residing in the prologue and epilogue rather than the central section.

Informacje dodatkowe o Compositional Strategy of the Book of Judges:

Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-90-04-15086-7
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Compositional Strategy of the Book of Judges

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Compositional Strategy of the Book of Judges - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy