reklama

Companion to Middle English Hagiography

Ocena: 0 (0 głosów)
The saints were the superheroes and the celebrities of medieval England, bridging the gap between heaven and earth, the living and the dead. A vast body of literature evolved during the middle ages to ensure that everyone, from kings to peasants, knew the stories of the lives, deaths and afterlives of the saints. However, despite its popularity and ubiquity, the genre of the "Saint's Life" has until recently been little studied. This collection introduces the canon of Middle English hagiography; places it in the context of the cults of saints; analyses key themes within hagiographic narrative, including gender, power, violence and history; and, finally, shows how hagiographic themes survived the Reformation. Overall it offers both information for those coming to the genre for the first time, and points forward to new trends in research. Dr. Sarah Salih is a Lecturer in English at the University of East Anglia. Contributors include: Samantha Riches, Mary Beth Long, Claire M. Waters, Robert Mills, Anke Bernau, Katherine J. Lewis, and Matthew Woodcock.

Informacje dodatkowe o Companion to Middle English Hagiography:

Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-1-8438-4072-5
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Companion to Middle English Hagiography

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Companion to Middle English Hagiography - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Pies
Anna Wasiak
Pies
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Odpowiedź Hiobowi
Carl Gustav Jung
Odpowiedź Hiobowi
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy