Collective Intelligence in Design

Ocena: 0 (0 głosów)
Exploring how today’s most compelling architecture is emerging from new forms of collaborative practice, this title of AD engages three predominant phenomena: architecture’s relationship with digital and telecommunication technology; the media; and economies of globalisation. The articles in the issue explore the relationship between these readings and examine, for the first time, the implications of these phenomena upon forms of architectural invention and production. While much attention has been focused upon the influence of digital media on architectural form and technique, little has examined its far broader implications for forms of architectural practice. Yet, as with modernism and the professionalization of architecture at the end of the 19th century and the rise of architectural corporations in the mid-20th century, the future of architectural design will inevitably depend upon reconfigurations of architectural authorship.

Informacje dodatkowe o Collective Intelligence in Design:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Inne
ISBN: 978-0-470-02652-6
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Collective Intelligence in Design

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Collective Intelligence in Design - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy