Ponieważ życie pisze różne scenariusze, każdy człowiek ma swoją historię. Każda historia jest nietypowa, a wszystkie są warte, by podzielić się nimi z innymi. W publikacji Wydawnictwa Zwierciadło, Aleksandra Więcka (story designer, dziennikarka, socjolożka, scenarzystka, dramatopisarka, trenerka kreatywności) uczy, Jak mówić o sobie dobrze. I głośno. Zwraca się do kobiet: Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie. Odpowiedzi każda kobieta musi udzielić indywidualnie.
Książka jest wyczerpującym przewodnikiem z usystematyzowaną treścią. Rozpoczynając od części typowo teoretycznej, autorka wyjaśnia pojęcie storytellingu (umiejętność opowiadania historii), definiuje opowieść i rozważa jej części (wstęp, rozwinięcie, zakończenie, wątek, bohater), omawia mechanizm identyfikacji oraz zjawisko przeniesienia. Dowodzi, że stworzenie opowieści z mocną strukturą wymaga wcielenia się w cztery role (badacz, projektant opowieści, mówca i coach). Przechodząc do etapu konstruowania własnej historii, autorka podsuwa czytelniczkom fachowe argumenty, sprawdzone rady i wypracowane wnioski oraz proponuje konkretne ćwiczenia. Skupiając uwagę na odbiorcach, analizuje elementy składowe historii (bohater, jego cel, konflikt, stawka, przemiana oraz kontekst). Bada strukturę opowieści, a także służy praktycznymi wskazówkami, wiążącymi się z wyborem gatunku opowieści, zasobem słów, doborem zdań, stylistyką, metaforami i zmysłowymi skojarzeniami. Ostatni etap – wystąpienie przed publicznością – obfituje w rady dotyczące pośrednich i bezpośrednich chwil przed wyjściem na scenę, prób, mnemotechniki, feedbacku (informacji zwrotnej) oraz stresu.
Wiedza zawarta w lekturze jest specjalistyczna (oparta na doświadczeniach warsztatowych) i wyczerpująca. Autorka dołożyła wszelkich starań, by czytelniczki były usatysfakcjonowane. Swoje rozważania wzbogaciła wypowiedziami doradców biznesowych, trenerów umiejętności scenicznych, badaczy religii, mitów i baśni, filologów, filozofów, aktorów, dramaturgów, pisarzy, dziennikarzy, ekonomistów, lekarzy różnych specjalności oraz psychologów. Powołuje się na wyniki badań naukowych i eksperymentów oraz analizę rysunków naskalnych. Są fachowe pojęcia (wyjaśnione), zestawienia, wyliczenia, wypunktowania, wykresy, zapisy graficzne, dane liczbowe, pytania oraz ćwiczenia (również ćwiczenia podsumowujące). Jest mądrość przysłów, opowieści z życia autorki i wielu innych kobiet, anegdotki, obrazowe porównania do różnych dziedzin życia. Przejrzystości tekstu dodają różnorodne czcionki i ramki.
Książka Jak mówić o sobie dobrze. Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie przeznaczona jest przede wszystkim dla kobiet. Przemawia za tym nie tylko dominujący różowy kolor (mało prawdopodobne, że zauroczy on mężczyzn), ale przede wszystkim przebijająca z lektury zachęta do kreślenia własnego wizerunku (bez umniejszania zalet i osiągnięć). Zatem, czytelniczko, mów o sobie dobrze. I głośno.
Nauczysz się dobierać ubrania w kolorystyce odpowiedniej do Twojego typu urody. Zapoznasz się z tajnikami makijażu wieczorowego i na co dzień. Zdobędziesz...