Bizneswoman i liderce Annie Wintour nic nie mogło stanąć na przeszkodzie w drodze do realizacji celów. Jako redaktorka naczelna Vogue’a (od 1988 roku) stała się jedną z najpopularniejszych postaci w mediach. Sekret jej popularności wyjaśnia publikacja Anna Wintour – wnikliwa biografia legendarnej, ale i pełnej sprzeczności ikony branży modowej.
Zwykła, szara codzienność brytyjsko-amerykańskiej dziennikarki, jej wzloty i upadki, marzenia, pasje, nadzieje oraz plany na przyszłość, a także powody konkretnych zachowań stanowią treść oddanej do rąk czytelników książki Amy Odell, która w barwny sposób opisuje kolejno następujące po sobie lata życia Anny Wintour. Sięgając roku 1917, autorka wspomina rodziców Anny (matka Eleanor Baker i ojciec Charles, po którym odziedziczyła zawodową ambicję oraz bezwzględność), jej dzieciństwo w Londynie, naukę w prywatnej szkole dla dziewcząt (od początku chciała być podziwiana jako najlepiej ubrana osoba w gronie obecnych), czas spędzany w nocnych klubach (rekonesans pośród tłumów modnie ubranych ludzi), porzucenie nauki i karierę w sektorze wydawniczym. Opowiada o pracy Anny jako ekspedientki w londyńskim butiku Biba oraz w luksusowym Harrodsie, o kursie mody i modowych sesjach (zwłaszcza wychwalających proste, eleganckie fasony), o nowojorskich doświadczeniach podczas nadzorowania sesji dla amerykańskich wydań Vogue’a, a także bogatej działalności wydawniczej. Przeplatające się momenty życia prywatnego i pracy zawodowej stanowią więc tło opowieści o legendarnej ikonie branży modowej.
Podane przez Amy Odell szczegółowe fakty dotyczące życia Anny Wintour pochodzą z nieoficjalnych rozmów oraz wywiadów przeprowadzonych z jej przyjaciółmi, współpracownikami, konkurentami, biznesmenami, projektantami, wydawcami, sprzymierzeńcami oraz wrogami (na pokaźną liczbę rozmówców wskazują obszerne przypisy końcowe). Są w lekturze relacje i dialogi, decyzje oraz wybory, sojusze i korzyści, standardy, wymagania, doniesienia, logistyczne trudności oraz analizy; są nowe projekty, transformacje okładek Vogue’a, wpływy i potęga, ciężka praca, wysokie osiągnięcia oraz sześciocyfrowe sumy. Wszystko to tworzy niezapomniany kompleks przeżyć, wartości, doznań i osobistych doświadczeń okrzykniętej królową mody Anny Wintour.
Publikacja Wydawnictwa Marginesy przedstawia kobietę pewną siebie, wytrwale dążącą do celu, wyznaczającą trendy mody i kanony piękna; kobietę, pod której sterami amerykański magazyn o modzie i stylu życia Vogue stał się „biblią mody”, przez co zyskał miano najbardziej wartościowego czasopisma w swojej kategorii (w miarę jego rozwoju rósł też status Anny Wintour jako celebrytki, a ona sama – dzięki swojej pozycji – stanęła na czele całej branży modowej). Jest więc książka Anna Wintour. Biografia skarbnicą wiedzy o życiu i aktywności kobiety niezwykłej.