2: Gdy dobro zło spotyka.

Autor: karola2408
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

- Jeśli dobrze myślę, mówisz w tym momencie o smoku króla smoczego królestwa?

- Smoku Króla?! - Lilo pokręciła głową. - Ile jeszcze sekretów skrywa twoje życie?

- Nie mam zielonego pojęcia. - wyszeptałam.

- Coś mi się wydaje, że to dzisiejsze spotkanie dużo namiesza w twoim życiu Bintu. - powiedziała kobieta.

- Namiesza?! - Pisnęła Lilo – Dlaczego jej nie pomogłaś?! Przecież mógł ją udusić!

- Nie zrobiłby tego.

- Skąd ta pewność!

- Ja widzę nie tylko przeszłość, ale i przyszłość. Dobrze wiem, co czeka każdą z was, Lilo. - powiedziała. Po chwili namysłu dodała. - Od przeznaczenia nie można uciec. Ono zawsze znajdzie drogę, żeby się wypełnić. Żeby nie wiadomo jak wyboista miałaby być, znajdzie cię.

 

Całą drogę szłyśmy w ciszy. Lilo co jakiś czas zerkała na mnie, czy aby nie brakuje mi tchu. Niby była ode mnie młodsza, ale martwiła się o mnie w taki sposób, jak robi to matka.

Doszłyśmy do wschodniej bramy naszej krainy. Lilo nagle się zatrzymała..

- Co się dzieje? - Zapytałam z lekkim uśmiechem.

- To, co dzisiaj się wydarzyło przy magicznym jeziorze… Musi pozostać tajemnicą. Nikt nie może się o tym dowiedzieć. A na pewno nie twoja babcia. Jasne?

- Dobrze. I tak nie miałam zamiaru jej o tym mówić. Zamartwiałaby się na śmierć. I nie wypuściłaby mnie w podróż, którą chcę zacząć już po jutrze. - Rzuciłam przysiadając na kamieniu.

- Chcesz… Chcesz opuścić krainę tysiąca łez? A co z naszą przyjaźnią? - Widziałam minę Lilo. Raptownie posmutniała, jakby właśnie dowiedziała się o śmierci dalekiego krewnego.

- Muszę się dowiedzieć, co to za biały smok. Oraz kim tak naprawdę był mój ojciec. W tedy łatwiej będzie mi zaakceptować moje dziwne znamię na czole oraz fakt, że ktoś na tej planecie chce mnie zabić. - Powiedziałam. Lilo tylko westchnęła.

- Tym razem nie będę mogła pójść z tobą. Ale przesuń swój wyjazd na następny tydzień.

- Dlaczego? - zapytałam zaskoczona.

- Jest coś, czego ci nie powiedziałam. - powiedziała cicho. - Ojciec wydaje mnie za mąż za księcia naszej krainy.

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
karola2408
Użytkownik - karola2408

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2017-07-22 21:44:16