Najnowsza książka Remigiusza Mroza pt. Przepaść nie będzie reklamowana w warszawskiej komunikacji publicznej. Zamiast tego reklama powieści pojawiła się m.in. na dworcu kolejowym w Katowicach.
- Reklamy Przepaści nie pojawią się w warszawskiej komunikacji miejskiej.
- Powodem odrzucenia reklamy był umieszczony na okładce medalik.
- Przepaść to najnowsza książka w dorobku Remigiusza Mroza.
W tym tygodniu swoją premierę ma najnowsza książka Remigiusza Mroza – Przepaść. Wraz z pojawieniem się książki w księgarniach, ruszyła ogólnokrajowa kampania promocyjna. Nie wszyscy zgodzili się jednak na zamieszczenie nośników reklamowych.
Remigiusz Mróz nie pojawi się w warszawskiej komunikacji zbiorowej
Przed weekendem autor poinformował na swoim profilu w social mediach, że pewne miasto nie pozwoliło na zamieszczenie reklam w swojej komunikacji zbiorowej. Autor nie napisał, o jaką miejscowość chodzi.
Może zainteresować cię także...
- Chyłka przestała pić. Recenzja pierwszego odcinka „Chyłka – Inwigilacja”
- W jakiej kolejności czytać Mroza? Przewodnik po seriach książek Remigiusza Mroza
- Opole: Wycieczki szlakiem Remigiusza Mroza i mural z wizerunkiem pisarza
O tym, jakie miasto nie zdecydowało się na publikację reklam, poinformowała w weekend Gazeta Wyborcza. Według ustaleń dziennika, reklamę Przepaści odrzucił Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Jak tłumaczy Wyborczej rzecznik prasowy transportu miejskiego, odrzucenie reklamy przez ZTM nie jest niczym „nadzwyczajnym”.
Nie jest to pierwszy przypadek. Reklamy były odrzucane, gdy prezentowały np. sceny morderstw, alkohol czy sugestywnie przedstawianą broń. Nie jest to nic nadzwyczajnego
— czytamy na łamach Wyborczej wypowiedź rzecznika prasowego Tomasza Kunerta.
Jednocześnie rzecznik podał powód, dla którego ZTM zdecydowało się odrzucić reklamę – chodzi o troskę, by nie „urazić niczyich uczuć”.
Medalik na okładce a obraza uczuć religijnych
Remigiusz Mróz zaskoczony jest tym, że jego okładka może obrażać uczucia religijne i decyzję ZTM postanowił skomentować w sieci.
Tego się najstarsi górale nie spodziewali – miasto zablokowało nam reklamę w komunikacji miejskiej, bo okładka Przepaści obraża uczucia religijne.
Na okładce nowej książki Remigiusza Mroza faktycznie znajduje się medalik, który wygląda na zakrwawiony. Medalik znajduje się w górnej części okładki, na wysokości nazwiska autor. Cały projekt okładki Przepaści pasuje do pozostałych książek z cyklu o Wiktorze Forście.
Medalik jest niewielki, niemniej jednak jest widoczny. Pasażerowie WTP są osobami o różnej wrażliwości, nie chcemy urazić niczyich uczuć, stąd taka decyzja
– tłumaczył w Wyborczej rzecznik komunikacji miejskiej.
Nie wszyscy jednak zdecydowali się odrzucić reklamę nowej książki autora. Nową powieść Remigiusza Mroza mogli zobaczyć m.in. pasażerowie z Katowic, bo reklama pojawiła się na szklanej fasadzie dworca PKP. W reklamie widoczna była okładka wraz z hasłem promocyjnym oraz zdjęcie samego autora.
Przepaść, czyli powrót Wiktora Forsta
Przepaść to najnowsza książka w dorobku pochodzącego z Opola autora, a jednocześnie siódmy tom z cyklu o Wiktorze Forście. W nowej powieści autor przedstawi historię młodej kobiety z Warszawy, po której ślad urywa się w czasie jej wycieczki w Tatrach. Zaginięciem zajmuje się doświadczony Wiktor Forst i szybko przekonuje się, że zaginięcie kobiety powiązane jest ze sprawami z jego przeszłości.
Może zainteresować cię także...
- Szykuje się kolejna ekranizacja książki Remigiusza Mroza
- Remigiusz Mróz krytykuje projekt ustawy o ochronie rynku książki
- Już wkrótce nowa powieść Remigiusza Mroza! To kolejna część przygód mecenas Joanny Chyłki!
Książka swoją premierę będzie miała 27 października, choć już teraz dostępna jest w przedsprzedaży w wielu księgarniach internetowych. Książkę kupić można poniżej: