Parę miesięcy temu nowojorska biblioteka zasłynęła nowym konceptem – możliwością czytania interaktywnej książki dzięki dostępnych na Instagramie funkcjach Stories. Tymczasem wydawnictwo Harper Collins nie próżnuje i chce dotrzeć do swoich czytelników dzięki… aplikacji Snapchat!
The Dead Girls Detective Agency to młodzieżowa powieść wydana w 2012 roku przez Suzy Cox. Od niedawna historię tę młodzi Amerykanie będą mogli obejrzeć w formie 8-odcinkowej adaptacji, która pojawi się na platformie Snapchat.
Dla przypomnienia, Snapchat jest aplikacją na urządzenia mobilne, dzięki której użytkownicy mają szansę na przesyłanie sobie wzajemnie zdjęć i wiadomości tekstowych. Co jednak ważne – takie wiadomości znikają zaraz po odczytaniu lub po 10 sekundach od momentu zobaczenia zdjęcia.
Nowy sposób promocji powieści jest jedną z innowacyjnych metod wprowadzanych przez Harper Collins za oceanem. Seria pojawi się w aplikacjach w ramach usługi Snap Originals baner, a każdy odcinek wynosić będzie około 5 minut. Za produkcję odpowiedzialni Indigo Development and Entertainment Arts, Insurrection Media oraz Keshet Digital Studio.
W filmikach udział biorą Gia Mantegna, Aparna Brielle, Vanessa Marano, Al Calderon oraz Sasha Compère. Reżyserem snapowego serialu jest zaś Suzi Yoonessi.
W rozmowie z Publishers Weekly Jean McGinley – przedstawicielka wydawnictwa Harper Collins – podkreślała, że prace nad tym miniserialem trwają już około 2 lata, a wcześniej przymierzano się do produkcji tradycyjnego serialu telewizyjnego.
Jak myślicie, czy takie akcje wpłynął na poziom czytelnictwa wśród młodzieży? Czy może wręcz przeciwnie – sprawią, że młodzi odbiorcy będą czekali na proste w odbiorze adaptacje?