Opublikowany nowe spoty reklamowe w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej Ojczysty – dodaj do ulubionych. W nagraniu usłyszymy głos niezastąpionej Krystyny Czubówny.
Czy znacie takie pojęcia jak dzięcielina, świerzop, gryka? Jeżeli nie, zobaczcie, jak można ich użyć dzięki najnowszej reklamie wideo Narodowego Centrum Kultury zrealizowanej w ramach kampanii Ojczysty – dodaj do ulubionych. Celem spotu jest promocja języka polskiego.
Różne czasy, różne języki — kampania mowy ojczystej
Film reklamowy zrealizowany dla Narodowego Centrum Kultury pokazuje, jak bogaty jest język polski. W najnowszym spocie zatytułowanym Ojczysty zwrócono uwagę na historyczne dziedzictwo języka, przypominając m.in. leksemy, które wyszły już z użycia lub spotykane są niezwykle rzadko. Wśród wybranych słów znalazł się m.in. dwudzionek, czyli odpowiednik współczesnego weekendu.
Kampania ma przyczynić się do podnoszenia świadomości językowej, do ugruntowania poczucia, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że to każdy z nas jest za nią odpowiedzialny
— czytamy w materiałach promocyjnych.
Sport wyprodukowało studio Oko i Ucho, a głosu po raz kolejny użyczyła Krystyna Czubówna, znana dziennikarka i lektorka. Czubówna współpracowała także przy pierwszej edycji kampanii w 2012 roku. Za scenariusz spotu odpowiada Piotr Kornobis, a kampania jest dofinansowywana ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Język polski pod ochroną
Przez kilkanaście lat działalności, kampania Ojczysty – dodaj do ulubionych zyskała spore grono zaangażowanych odbiorców, którzy w mediach społecznościowych chętnie dyskutują o zawiłościach polszczyzny, błędach językowych i formach.
W ramach projektu organizowane są wydarzenia kulturalne, pojawiają się również filmy animowane, spoty telewizyjne, słuchowiska radiowe, podcasty i serie wydawnicze. Z kolei profil na Facebooku stał się najpopularniejszym profilem prowadzonym przez centralne instytucje kultury w naszym kraju.