Jak zapowiedział wydawca edycji krytycznej książki Mein Kampf, obecny nakład niemal całkowicie się wyprzedał i planowany jest dodruk publikacji.
W ubiegłym miesiącu na rynku ukazała się edycja krytyczna Mein Kampf – książki Adolfa hitlera, największego zbrodniarza XX wieku. Polskie wydanie opatrzone zostało komentarzem merytorycznym historyka – profesora Eugeniusza Cezarego Króla. Edycja krytyczna ukazała się nakładem Wydawnictwa Bellona i już od samego początku pojawienia się na rynku wzbudzała kontrowersje.
Czytaj także: Bestsellery Nielsen BookScan pierwszego miesiąca 2021 roku
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen BookScan, edycja krytyczna Mein Kampf była jedną z najpopularniejszych książek sprzedanych w styczniu 2021 roku w Polsce. Książka znalazła się na 17 miejscu w zestawieniu i określona została jako „nowość”. Od kilku dni w sieci pojawiają się także komentarze dotyczące księgarni internetowej Tania Książka, w której to Mein Kampf uzyskało status bestsellera.
Książka Hitlera w założeniu miała zostać wydana z myślą o naukowcach i badaczach, a Wydawnictwo Bellona mówi o edycji krytycznej jako o „publikacji naukowej”. Jednym z elementów, mających odstraszać ciekawskich czytelników, to zaporowa cena tytułu wynosząca niemal 150 zł za egzemplarz.
Niestety, książkę już teraz kupić można w znacznie niższych cenach. W księgarni internetowej Tania Książka publikację nabyć można za 108 zł, w księgarniach Bonito.pl oraz Gandalf.com.pl cena waha się w okolicach 118-119 złotych, a w księgarni internetowej Świat Książki za tytuł zapłacić trzeba niecałe 135 zł. W popularnym Empiku tytuł nie jest dostępny.
Czytaj także: Książka „Mein Kampf" zostanie wydana po polsku
W artykule Natalii Szostak i Dawida Dróżdża, który ukazał się w sobotę na Wyborcza.pl, dowiadujemy się natomiast, że Wydawnictwo Bellona planuje dodruk książki. Pierwszy nakład – w ilości 4 tysięcy egzemplarzy – niemal w całości się wyprzedał.
Wydrukowaliśmy cztery tysiące egzemplarzy. […] Szykujemy niewielki dodruk, zbliżony do poprzedniego nakładu
– mówił w rozmowie z dziennikarzami Wyborczej Zbigniew Czerwiński, prezes wydawnictwa Bellona.
Z kolei w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Bogusław Kubisz, zastępca redaktora naczelnego Bellony powiedział, że wydawnictwo jest „generalnie zadowolone” ze sprzedaży Mein Kampf:
Generalnie jesteśmy zadowoleni, że książka znajduje nabywców - także z tej racji, że dzięki lekturze - zwłaszcza wstępu prof. Króla - więcej ludzi zrozumie, na czym polegała zbrodnicza ideologia niemieckiego nazizmu
– czytamy w internetowym artykule.
Początkowo za wydanie książki odpowiadać miało Wydawnictwo Bellona współpracujące z Polską Akademią Nauk, jednak PAN ostatecznie wycofało się z projektu.