Cztery piętnastolatki w ramach szkolnego projektu z ekonomii miały stworzyć biznesplan wymyślonej firmy, przy uwzględnieniu działalności charytatywnej. Dziewczyny postanowiły wcielić swój projekt w życie.
Uczennice Long Beach Polytechnic High School z Kalifornii w ramach swoich zajęć z ekonomii miały stworzyć biznesplan własnej firmy. W tym roku, ze względu na pandemię, uczniowie mogli wziąć pod uwagę również firmy działające w sektorze NGO.
Czytaj także: Zrób zakupy i pomóż w dalszym istnieniu antykwariatu
15-latki – Lauryn Hong, Ella Matlock, Sofia Migliazza i Erin Rogers – wspólnie stworzyły biznesplan wymyślonej firmy Be The Change Coloring Co., która zajęłaby się wydawaniem książek-kolorowanek. Praca nad projektem tak spodobała się dziewczynom, że postanowiły wcielić w życie swój pomysł.
Pierwszą kolorowanką stworzoną przez uczennice była… Covid Coloring Book, czyli licząca 28 stron kolorowanka dla najmłodszych, która jednocześnie uczy podstawowych zasad związanych z zachowaniem higieny w czasach pandemii. Wraz z kolejnymi obrazkami, młodzi czytelnicy uczą się, co wolno, a czego nie należy robić i jak dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.
Czytaj także: Książnica Płocka apeluje o noszenie maseczek. Filia na kwarantannie
Bohaterami kolorowanki zostały zwierzęta – aligator, narwal oraz ślimak. Kolorowanki wydawane są własnym sumptem, a 40% od każdej sprzedaży przeznaczane jest na cele charytatywne. Książeczki kosztują łącznie 5 dolarów. Do każdej kolorowanki dołączana jest także bezpiecznie zapakowana maseczka ochronna uszyta z myślą o dzieciach.
Także w Polsce powstały podobne inicjatywy. W pierwszej połowie roku na rynku ukazała się książka Masz tę moc! – darmowa publikacja dla dzieci, która tłumaczyła, o co chodzi z globalną epidemią. Oprócz tego powstała także bezpłatna publikacja Koronawirus. Książka dla dzieci z ilustracjami Axela Schefflera, a sieć restauracji McDonald’s przerobiła popularne baśnie na baśnie w czasach pandemii, które przeczytała aktorka Anna Dereszowska.
Kolorowankę zakupić można za pośrednictwem strony bethechangecoloringco.com. Nowe działania nastolatek na bieżąco śledzić można także na ich Instagramie (@bethechangecoloringco) i Twitterze (@bethechangebyAl).