Padaczka. Etiologia

Ocena: 0 (0 głosów)

Oddajemy do rąk Czytelników kolejny tytuł z cyklu Biblioteka Polskiego Towarzystwa Epileptologii. Tym razem polscy specjaliści dokonali przeglądu najnowszych doniesień dotyczących etiologii napadów padaczkowych u dzieci i dorosłych.

Padaczka należy do grupy chorób, których podłoże jest niejednolite i wieloczynnikowe. Nowa klasyfikacja tego schorzenia opisuje etiologię w zupełnie innym świetle. Wskazuje na potrzebę rozważania przyczyny na każdym etapie diagnozy, gdyż ma to ogromne znaczenie przy podejmowaniu decyzji terapeutycznych.

Obecnie etiologię podzielono na sześć grup: genetyczną, strukturalną, metaboliczną, immunologiczną, zapalną i nieznaną. Używane dotychczas określenia ,,idiopatyczna", ,,kryptogenna" czy ,,objawowa" etiologia padaczki nie powinny być już stosowane.

Autorzy dołożyli starań, by praktyczne wskazówki zawarte w książce ułatwiły lekarzom postawienie prawidłowej diagnozy, co z pewnością przyczyni się do lepszej opieki nad pacjentami.

Publikacja jest skierowana do neurologów, neurologów dziecięcych, osób przygotowujących się do specjalizacji w tych dziedzinach, a także psychiatrów, pediatrów i lekarzy medycyny rodzinnej.

Informacje dodatkowe o Padaczka. Etiologia:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Lekarskie PZWL
Data wydania: 2018-07-20
Kategoria: Medycyna i zdrowie
ISBN: 9788320055504
Liczba stron: 238

więcej

Kup książkę Padaczka. Etiologia

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Padaczka. Etiologia - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy