Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Ocena: 4.5 (2 głosów)

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.

Informacje dodatkowe o Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Data wydania: 2013-09-10
Kategoria: Dydaktyka
ISBN: 9788323130925
Liczba stron: 315

więcej

Kup książkę Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi - opinie o książce

Avatar użytkownika - KarolGorski
KarolGorski
Przeczytane:2014-01-09, Ocena: 5, Przeczytałem, 52 książki - 2014,
,,W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele przygotowują uczniów do rozwiązywania problemów, jakie przyniesie jutro" - rozpoczyna swoją książkę Marzena Żylińska, stawiając tym samym tezę, którą udowadnia na blisko trzystu stronach swojej publikacji. Autorka dokładnie wyjaśnia biologiczne podstawy procesu uczenia się, opisuje rolę neuronów lustrzanych oraz wpływ nowych technologii na kształtowanie struktury mózgu dzieci i młodzieży. Wreszcie diagnozuje problemy ,,współczesnego" systemu edukacji, szukając jednocześnie ich rozwiązania. "Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to książka, która dostarcza silnych argumentów tym, którzy intuicyjnie bądź na podstawie własnych doświadczeń wyczuwali, że obecny system edukacji nie uczy myślenia, samodzielności i kreatywności, a raczej kopiowania, odtwarzania i powielania schematów. Trudno nie odnieść jednak wrażenia, że autorka demonizuje wpływ telewizji i internetu na dzieci, pomijając wyniki licznych badań dowodzących przecież także pozytywnego wpływu nowych technologii na młode pokolenie. Także przedstawiony przez autorkę książki wpływ oglądania telewizji na wzrost autyzmu u dzieci i młodzieży może budzić wątpliwości. Wszak autyzm jest zaburzeniem zbyt złożonym, a jego przyczyny wciąż nie zostały jasno określone, by zamknąć go w przytoczeniu wyników zaledwie dwóch badań. Mimo krytycznych uwag, które przedstawiłem powyżej, lektura "Neurodydaktyki..." z pewnością pozwoli zarówno obecnym, jak i przyszłym nauczyciel(k)om z większym dystansem i sceptycyzmem spojrzeć na stosowane w szkołach metody oraz strategie nauczania i zainspiruje do stosowania tych przyjemniejszych, a - co równie ważne - efektywniejszych. Z pożytkiem dla wszystkich! Dlatego warto czekać na zapowiedzianą już drugą publikację, w której Marzena Żylińska przedstawi konkretne propozycje przeprowadzania różnych lekcji zgodnie z najnowszą wiedzą na temat uczenia się mózgu. PEŁNA RECENZJA: www.dropbox.com/s/60ayaxil4p674h8/Neurodydaktyka_Zylinska_recenzja_Gorski.pdf
Link do opinii
Avatar użytkownika - lena-caffe
lena-caffe
Przeczytane:2019-08-05, Ocena: 4, Przeczytałam,

Dla mnie ciekawa, ale czytałam bardzo krytyczne recenzeje, że brak naukowych podstaw do twierdzeń podawanych przez autorkę. 

Link do opinii
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy