Model kompetencji współczesnego lobbysty

Ocena: 0 (0 głosów)

Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe o charakterze teoretyczno-empirycznym. Wybór lobbingu jako tematu badań i profesjonalizacji jego funkcji jest szczególnie interesujący i ważki naukowo. Zawód lobbysty funkcjonuje od dawna, jednak nie prowadzono do tej pory prac badawczych zmierzających do uporządkowania wiedzy o kompetencjach podmiotów zajmujących się działalnością lobbingową, a tym bardziej współczesnego lobbysty. Wokół zjawiska lobbingu i zawodu lobbysty skupione są zazwyczaj negatywne opinie, stąd zamierzenia Autorki, których celem jest ,,odczarowanie" negatywnego obrazu i skupienie się na jego profesjonalizacji jest szczególnie cenne.

Do niewątpliwych atutów recenzowanej monografii można zaliczyć wypełnienie luki badawczej dotyczącą kompetencji lobbystów, opracowanie koncepcji procesu modelowania kompetencji lobbysty, a także uporządkowanie procesu instytucjonalizacji i profesjonalizacji lobbingu. Monografia ta, o walorach teoretycznych, metodycznych i poznawczych, wnosi istotny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.

Prof. dr hab. Zdzisława Janowska

Recenzowana monografia jest pierwszym na gruncie krajowym opracowaniem, ukazującym i systematyzującym teoretyczno-metodyczne i praktyczne aspekty diagnozy i projektowania modelu kompetencji współczesnego lobbysty. Stanowi istotne i znaczące wzbogacenie dotychczasowego krajowego dorobku w obszarze działalności lobbingowej i kreowania wzorców kompetencyjnych zawodu lobbysty.

Podjęty przez Autorkę problem badawczy sprowadzający się do diagnozy i projektowania modelu kompetencji lobbysty należy uznać za aktualny, istotny i ważny z punktu widzenia profesjonalizacji działalności lobbingowej, wpisujący się w metodologiczny nurt zarządzania kompetencjami w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. i subdyscyplinę zarządzania publicznego.

Rezultaty studiów i rzetelnych badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę, obejmują nie tylko diagnozę poziomu i struktury kompetencji krajowych lobbystów, ale także autorski model kompetencji zawodowych lobbystów, którego implementacja może stanowić istotny czynnik profesjonalizacji usług lobbingowych.

Prof. dr hab. Janusz Czekaj

Informacje dodatkowe o Model kompetencji współczesnego lobbysty:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2018-05-30
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 9788301199890
Liczba stron: 385

więcej

Kup książkę Model kompetencji współczesnego lobbysty

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Model kompetencji współczesnego lobbysty - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy