Model kompetencji współczesnego lobbysty

Ocena: 0 (0 głosów)

Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe o charakterze teoretyczno-empirycznym. Wybór lobbingu jako tematu badań i profesjonalizacji jego funkcji jest szczególnie interesujący i ważki naukowo. Zawód lobbysty funkcjonuje od dawna, jednak nie prowadzono do tej pory prac badawczych zmierzających do uporządkowania wiedzy o kompetencjach podmiotów zajmujących się działalnością lobbingową, a tym bardziej współczesnego lobbysty. Wokół zjawiska lobbingu i zawodu lobbysty skupione są zazwyczaj negatywne opinie, stąd zamierzenia Autorki, których celem jest ,,odczarowanie" negatywnego obrazu i skupienie się na jego profesjonalizacji jest szczególnie cenne.

Do niewątpliwych atutów recenzowanej monografii można zaliczyć wypełnienie luki badawczej dotyczącą kompetencji lobbystów, opracowanie koncepcji procesu modelowania kompetencji lobbysty, a także uporządkowanie procesu instytucjonalizacji i profesjonalizacji lobbingu. Monografia ta, o walorach teoretycznych, metodycznych i poznawczych, wnosi istotny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.

Prof. dr hab. Zdzisława Janowska

Recenzowana monografia jest pierwszym na gruncie krajowym opracowaniem, ukazującym i systematyzującym teoretyczno-metodyczne i praktyczne aspekty diagnozy i projektowania modelu kompetencji współczesnego lobbysty. Stanowi istotne i znaczące wzbogacenie dotychczasowego krajowego dorobku w obszarze działalności lobbingowej i kreowania wzorców kompetencyjnych zawodu lobbysty.

Podjęty przez Autorkę problem badawczy sprowadzający się do diagnozy i projektowania modelu kompetencji lobbysty należy uznać za aktualny, istotny i ważny z punktu widzenia profesjonalizacji działalności lobbingowej, wpisujący się w metodologiczny nurt zarządzania kompetencjami w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. i subdyscyplinę zarządzania publicznego.

Rezultaty studiów i rzetelnych badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę, obejmują nie tylko diagnozę poziomu i struktury kompetencji krajowych lobbystów, ale także autorski model kompetencji zawodowych lobbystów, którego implementacja może stanowić istotny czynnik profesjonalizacji usług lobbingowych.

Prof. dr hab. Janusz Czekaj

Informacje dodatkowe o Model kompetencji współczesnego lobbysty:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2018-05-30
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 9788301199890
Liczba stron: 385

więcej

Kup książkę Model kompetencji współczesnego lobbysty

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Model kompetencji współczesnego lobbysty - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Upiór w moherze
Iwona Banach
Upiór w moherze
Szepty ciemności
Andrzej Pupin
Szepty ciemności
Księga zaklęć
Agnieszka Rautman-Szczepańska
Księga zaklęć
Najukochańsza
Joanna Jagiełło
Najukochańsza
Strach ze strychu
Radek Jakubiak
Strach ze strychu
Strefa interesów
Martin Amis
Strefa interesów
Stajnia pod Lipami
Magdalena Zarębska ;
Stajnia pod Lipami
Draka na Antypodach
Katarzyna Ryrych ;
Draka na Antypodach
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy