Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie.
Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała
narodzić się na nowo.
Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.
Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Joergena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
Autorem ,,Lego" jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Boersen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie LEGO i poza nią.
To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych LEGO. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego czym właściwie jest firma LEGO, jak i ich zmagania z zarządem firmy, sprawiły że duński twórca zabawek kilkakrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku - i z powrotem.
Słynna już ,,kuracja Knudstorpa" która wyprowadziła legendarnego producenta zabawek ze strat ku rekordowym zyskom jest do dziś obiektem analiz i inspiracją niejednego lidera - i nigdzie nie opisano jej tak drobiazgowo, jak w tej właśnie książce.
Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL, Yotuber youtube.com/searme, sariel.pl
Wydawnictwo: Agora
Data wydania: 2019-08-14
Kategoria: Inne
ISBN:
Liczba stron: 440
Tytuł oryginału: Miracle i Lego
Przeczytane:2019-10-20, Ocena: 4, Przeczytałam, Mam, 52 książki 2019,
Miałam obawy, że ta książka będzie niczym podręcznik z zarządzania albo taka typowa dla menedżerów ale okazała się być całkiem ciekawą lekturą. Jest pełna ciekawostek na temat firmy Lego, zwłaszcza początków jej powstania. I prawdę mówiąc byłam zaskoczona, że ta firma miała jakiekolwiek problemy, klocki zawsze były w sklepach więc wydawało mi się, że raczej nie mają problemów ale jak się okazuje jest to mylne wrażenie. W książce można się trochę pogubić od tych wszystkich kierowników czy osób, które miały wpływ na rozwój firmy Lego ale na szczęście na początku jest rozpiska kluczowych postaci. W książce są też fotografie i fragmenty udzielanych wywiadów na przestrzeni lat. Firma Lego istnieje więc kto wie, może za x lat przeczytam drugą taką książkę ;)