Legitymalizacja badań organizacji

Ocena: 0 (0 głosów)

Badanie działalności zorganizowanej jest zajęciem fascynującym. Jednak rozwojowi dyscypliny towarzyszy rosnąca świadomość wyzwań, którym musi sprostać środowisko naukowe by utrzymać i zwiększyć poziom legitymizacji prowadzonych badań. Czyim interesom powinny służyć badania organizacji? W jakim stopniu są one przydatne w praktyce organizowania? Czy możliwe jest określenie uwarunkowań skutecznego działania? W jaki sposób praktyki badawcze i publikacyjne wpływają na uzyskane rezultaty naukowe i reprezentatywność opublikowanych badań? Jak na legitymizację badań organizacji wpływa współwystępowanie dyskursu naukowego i popularnego?

Niniejsza monografia pokazuje w jaki sposób środowisko badaczy organizacji próbuje radzić sobie

z wymienionymi wyzwaniami oraz jak działania podejmowane przez środowisko wpływają na poziom legitymizacji dyscypliny.  Analiza przedstawiona w książce wskazuje, że próby sprostania rozbieżnym oczekiwaniom interesariuszy oraz wyzwaniom związanym z ograniczeniami metod badawczych pozwalają zniwelować część problemów, jednak przyczyniają się do pojawienia się nowych wyzwań.

Dr hab. Przemysław Hensel jest profesorem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wśród jego zainteresowań naukowych jako najważniejsze należy wymienić: studiowanie procesów tworzenia i dyfuzji proto-instytucji, analizę metodycznych wyzwań teorii organizacji i zarządzania oraz badanie wpływu zinstytucjonalizowanych praktyk naukowych na rozwój badań organizacji. Autor wielu opracowań naukowych, w tym książek ,,Transfer wzorców zarządzania" (2008), ,,Diagnoza organizacji" (2011), ,,Urzędnicy i przedsiębiorcy: kulturowe bariery współpracy" (wraz z B. Glinką, 2012) oraz artykułów naukowych w pismach polskich i zagranicznych. Stypendysta Fulbrighta na Uniwersytecie Stanford. Współzałożyciel i współredaktor periodyku naukowego ,,Problemy zarządzania."

Informacje dodatkowe o Legitymalizacja badań organizacji:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2017-09-29
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 9788301196370
Liczba stron: 215

więcej

Kup książkę Legitymalizacja badań organizacji

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Legitymalizacja badań organizacji - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy