Książka Alana Aldridge’a jest jasnym zwięzłym wprowadzeniem do problematyki konsumpcji i najważniejszych debat nad naturą i konsekwencjami społeczeństwa konsumpcyjnego.
Społeczności i klasy społeczne wydają się znajdować w nieuniknionym odwrocie. Wzrasta niepewność na rynku pracy, a coraz mniej ludzi postrzega samą pracę w kategoriach nadawania sensu życia. Zwracają się ku konsumpcji po miejsce w społecznej hierarchii, poczucie tożsamości i osobistego spełnienia. Wydaje się, iż doświadczamy obecnie przejścia od społeczeństwa opartego na produkcji do nowego typu porządku społecznego – społeczeństwa konsumpcyjnego, z którego nie ma wcale tak wiele dróg ucieczki. Konsumpcja analizuje związek między rozwojem konsumeryzmu a przemianami świata pracy, włączając w to nową potrzebę „pracy emocjonalnej”. Pokazuje także ograniczenia organizacji konsumenckich i ochrony samego konsumenta w kulturze promocji, zdominowanej przez globalne marki i przesyconej reklamami, korporacyjnym sponsoringiem i produkt placement.
Pozycja ta skierowana jest do studentów i badaczy kultury, osób zajmujących się socjologią i tzw. cultural studies.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham.
Wydawnictwo: Sic!
Data wydania: b.d
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN:
Liczba stron: 206
Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę „niewidzialnej ręki rynku”, jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego...
Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę "niewidzialnej ręki rynku", jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego...
Chcę przeczytać,