Książka Alana Aldridge’a jest jasnym zwięzłym wprowadzeniem do problematyki konsumpcji i najważniejszych debat nad naturą i konsekwencjami społeczeństwa konsumpcyjnego.
Społeczności i klasy społeczne wydają się znajdować w nieuniknionym odwrocie. Wzrasta niepewność na rynku pracy, a coraz mniej ludzi postrzega samą pracę w kategoriach nadawania sensu życia. Zwracają się ku konsumpcji po miejsce w społecznej hierarchii, poczucie tożsamości i osobistego spełnienia. Wydaje się, iż doświadczamy obecnie przejścia od społeczeństwa opartego na produkcji do nowego typu porządku społecznego – społeczeństwa konsumpcyjnego, z którego nie ma wcale tak wiele dróg ucieczki. Konsumpcja analizuje związek między rozwojem konsumeryzmu a przemianami świata pracy, włączając w to nową potrzebę „pracy emocjonalnej”. Pokazuje także ograniczenia organizacji konsumenckich i ochrony samego konsumenta w kulturze promocji, zdominowanej przez globalne marki i przesyconej reklamami, korporacyjnym sponsoringiem i produkt placement.
Pozycja ta skierowana jest do studentów i badaczy kultury, osób zajmujących się socjologią i tzw. cultural studies.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham.
Wydawnictwo: Sic!
Data wydania: b.d
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN:
Liczba stron: 206
Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę „niewidzialnej ręki rynku”, jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego...
Społeczności i klasy społeczne wydają się znajdować w nieuniknionym odwrocie. Wzrasta niepewność na rynku pracy, a coraz mniej ludzi postrzega samą pracę...
Chcę przeczytać,