Godzina wychowawcza. Rozmowy o polskiej szkole

Ocena: 6 (1 głosów)

Temat nauki i wychowania nigdy nie traci aktualności: przez system edukacji przechodzą kolejne pokolenia i właśnie tam, w szkole, kształtują się przyszli obywatele. A przynajmniej tak powinno być. Tymczasem kolejne reformy i próby udoskonalenia systemu wcale nie sprawiają, że szkoły stają się lepsze. Rodzice, nauczyciele i wreszcie uczniowie mają tylko wrażenie pogłębiającego się chaosu, a niektórzy nie wahają się porównywać współczesnej szkoły do koszar czy więzienia. Aleksandra Szyłło postanowiła zbadać, dlaczego polska edukacja od lat zmaga się z tak poważnymi problemami, oraz zapytać, jaka mogłaby i powinna być nasza szkoła. Jej rozmówcy, specjaliści od edukacji i wychowania, odpowiadają na pytania, ,,dlaczego jest, jak jest?" i ,,co zrobić, żeby było inaczej?", ale przywołują też wspomnienia i dzielą się własnymi doświadczeniami. Mówią o tym, po co nam szkoła, a przede wszystkim - wychowanie.

Bo czy nie wystarczy taka demokracja w szkole, że uczniowie wybiorą, dokąd chcą jechać na wycieczkę i jakie plakaty powieszą sobie w korytarzu? No nie, właśnie nie wystarczy. Demokracji można uczyć tylko poprzez jej głębokie doświadczenie, a nie rozmawianie o niej. I to doświadczenie musi dotyczyć zasadniczych spraw.

Krystyna Starczewska

Szkoły nie znosiłem, ale nawet w bezsensownych instytucjach zdarzają się czasami wspaniali ludzie.

Jacek ,,Jac" Jakubowski

Szkoła sama też musi się uczyć. Nie tylko wymagać, by dzieci się uczyły.

Łukasz Ługowski

To, co powinniśmy dać dzieciom, to zdolność do podejmowania trudnych prób, szukania różnych możliwości rozwiązywania problemu, zdolność do podejmowania decyzji. Wiarę, że coś znaczą, a w związku z tym mogą coś zrobić dla rodziny, sąsiedztwa i społeczeństwa.

Jacek Strzemieczny

Przede wszystkim powiem banalnie: trzeba lubić tę pracę! Wierzyć w jej sens.

Romuald Sadowski

Dobra szkoła to nie ta, do której chodzą uczniowie wykazujący się największymi osiągnięciami w skali bezwzględnej, tylko ta, w której uczniowie robią największy postęp w stosunku do tego, z czym przyszli. Być lepszym od samego siebie - to jest sukces dostępny dla każdego!

Maria Mach

W swojej pracy zawodowej odkryłam, jak ważne jest mieć rodziców jako sojuszników, jak wiele można się dowiedzieć o swoich uczniach i uniknąć wielu błędów i niepowodzeń.

Elżbieta Piotrowska-Gromniak

Informacje dodatkowe o Godzina wychowawcza. Rozmowy o polskiej szkole:

Wydawnictwo: Czarne
Data wydania: 2017-03-29
Kategoria: Podręczniki
ISBN: 9788380494572
Liczba stron: 160

więcej

Kup książkę Godzina wychowawcza. Rozmowy o polskiej szkole

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Godzina wychowawcza. Rozmowy o polskiej szkole - opinie o książce

Avatar użytkownika - gertruda25
gertruda25
Przeczytane:2017-12-02, Przeczytałam, Czytam w 2017,
Avatar użytkownika - wsercuksiazki
wsercuksiazki
Przeczytane:2017-05-22, Ocena: 6, Przeczytałam, 52 książki 2017, Mam,
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy