Galicja na torach, czyli kolejowa historia Podbeskidzia

Ocena: 4 (1 głosów)

Uwaga, uwaga! Pociąg osobowy ze stacji Żywiec odjedzie z toru przy peronie pierwszym. Podróżni proszeni są o natychmiastowe zajmowanie miejsc w wyznaczonych wagonach. Mają Państwo okazję odwiedzić wszystkie stacje zachodniej Galicji. Z okien pociągu będziemy obserwować teren niemal całego Podbeskidzia: od Węgierskiej Górki poprzez Bielsko aż do Oświęcimia. Ponadto, jako wyjątkowi klienci, mają Państwo niepowtarzalną możliwość skorzystania ze specjalnej oferty – przejazdu liniami, które… nigdy nie powstały.
W podróży tej towarzyszyć nam będą m.in.: robotnicy, dojeżdżający codziennie do pracy w Żywcu czy Buczkowicach; dzieci, które z wypiekami na twarzach wybierają się na wycieczkę do Krakowa; Polacy spieszący na uroczystości otwarcia Domu Polskiego w Bielsku oraz legioniści ruszający na front. Przy okazji dowiemy się, dlaczego dworzec żywiecki został wybudowany w Zabłociu  i czym groziła „kijowa jazda”.
Tę niecodzienną podróż umilać będzie Państwu lektura lokalnej prasy: „Dziennika Cieszyńskiego”, „Gwiazdki Cieszyńskiej”, a także „Wieńca i Pszczółki”. Osoby o słabych nerwach proszone są o zajmowanie miejsc w tylnej części składu, gdyż nie możemy zagwarantować, że za chwilę nie zostaną Państwo świadkami nieszczęśliwego wypadku, nagłego pożaru, samobójstwa, a nawet konfliktu zbrojnego. Moc wrażeń gwarantowana!
Przyjemnej podróży życzy C.K. Uprzywilejowana Kolej Północna Cesarza Ferdynanda, która jest z Państwem już od 1837 roku.
Kolejową przygodę czas zacząć. Odjazd!

 

Książka prezentuje zarys rozwoju kolei na terenie zachodniej Galicji, ze szczególnym uwzględnieniem tras Bielsko – Żywiec, Sucha – Żywiec, Żywiec – Zwardoń. Dla znawców tematyki kolejnictwa dużą gratką będą plany budowy dwóch tras: Łodygowice – Buczkowice oraz Żywiec – Oświęcim. Obie one, gdyby nie wyścig zbrojeń w c.k. Austrii i wybuch I wojny światowej, zapewne by powstały i w zasadniczy sposób zmieniłyby rozwój cywilizacyjny na tym terenie.

Liczne stare fotografie, zdjęcia, mapki, rysunki, cytaty z prasy sprawiają, że czytelnik będzie mógł nie tylko poznać, jak powstawała kolej w zachodniej Galicji, ale również poczuć klimat tamtych czasów.

(Księży Młyn, 2013)

Informacje dodatkowe o Galicja na torach, czyli kolejowa historia Podbeskidzia:

Wydawnictwo: Księży Młyn
Data wydania: 2013 (data przybliżona)
Kategoria: Historyczne
ISBN: 978-83-7729-179-5
Liczba stron: 112
Język oryginału: polski

Tagi: bóg

więcej

Kup książkę Galicja na torach, czyli kolejowa historia Podbeskidzia

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Galicja na torach, czyli kolejowa historia Podbeskidzia - opinie o książce

Inne książki autora
Być kobietą. 100 lat temu na Śląsku Austriackim i w Galicji
Jacek Kachel0
Okładka ksiązki - Być kobietą. 100 lat temu na Śląsku Austriackim i w Galicji

Drogi Czytelniku! Oto masz przed sobą książkę, w której autor chciał pokazać jak w odbiciu lustrzanym obraz piękniejszej połowy świata na początku XX...

Sekrety Bielska-Białej
Jacek Kachel0
Okładka ksiązki - Sekrety Bielska-Białej

Czy Bielsko-Biała, leżące na pograniczu Śląska i Małopolski, a niegdyś dwa odrębne, samodzielne miasta, może nie intrygować? To niemożliwe. Przez wieki...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy