Czy lubisz pracować z ludźmi?
Jeśli tak, mamy dla Ciebie intratną propozycję zawodową -- zostań coachem. Zarobki w tej doskonale rozwijającej się branży są wysokie, a popyt rośnie w oczach. Możesz wykonywać swój nowy zawód po godzinach albo ubiegać się o pracę na stanowisku coacha w dużej firmie. Jeśli ta propozycja Cię zainteresowała, prawdopodobnie masz do nas wiele pytań -- odpowiedź na nie znajdziesz w tej książce.
Po pierwsze: dlaczego ludzie mieliby potrzebować Twoich usług?
Rzecz w tym, że każdy z nas szuka pomocy, gdy zauważa rozbieżność pomiędzy swoimi oczekiwaniami i marzeniami a stanem faktycznym -- dzieje się to bardzo często. Taki stan rodzi stres, obawy i niepewność. Zadaniem coacha jest pomoc w likwidowaniu podobnych dylematów.
Po drugie: od czego zacząć karierę?
Coaching polega na rozmawianiu z ludźmi i przynoszeniu im ulgi. Tak naprawdę zajmujesz się tym od lat. Dlaczego więc nie miałbyś zacząć w ten sposób zarabiać? Spróbuj zorientować się, jak wpływasz na ludzi -- czy ich uspokajasz, dodajesz im otuchy, dajesz im odczuć, że mogą liczyć na Twoje trafne spostrzeżenia... a może wnosisz w ich życie więcej radości? A potem rozwiń w sobie zmysły coachingu, czyli:
zdolność obserwowania ludzkich zachowań,
cierpliwość i wyrozumiałość wobec innych,
autentyzm w relacjach międzyludzkich,
trzeźwość myślenia i trafność wyciąganych wniosków,
umiejętność okazywania ciepła i współczucia,
rzeczywisty szacunek i podziw dla innych,
miłe usposobienie i umiejętność łagodzenia napięć.
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2007-02-15
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 344
Chcę przeczytać,