Błysk! Potęga przeczucia

Ocena: 0 (0 głosów)
Dlaczego Malcolm Gladwell napisał Błysk!? Bo... zapuścił włosy. „W moim życiu natychmiast nastąpiły drobne, ale znaczące zmiany. Zacząłem dostawać mandaty za przekroczenie prędkości, co wcześniej nigdy mi się nie zdarzało. Zatrzymywano mnie do szczegółowej kontroli na lotniskach. A pewnego dnia, gdy szedłem Fourteenth Street na Manhattanie, do krawężnika podjechała policyjna furgonetka i wyskoczyło z niej trzech funkcjonariuszy. Jak się okazało, szukali gwałciciela, a według nich ów gwałciciel wyglądał zupełnie jak ja. Wyjęli portret pamięciowy i rysopis. Przyjrzałem się i najuprzejmiej, jak potrafiłem, zwróciłem im uwagę, że poszukiwany przestępca wcale nie jest do mnie podobny. Był wyższy, potężniej zbudowany i o kilkanaście lat ode mnie młodszy. [...] Jedyną naszą wspólną cechą była burza kręconych włosów” – mówi Gladwell. „Po prostu chcę, żeby ludzie poważnie traktowali proces natychmiastowego poznania (rapid cognition)” – tłumaczy. Błysk! opowiada o potędze pierwszego wrażenia, o czymś, co wydarza się w mgnieniu oka, często bez udziału świadomości czy rozumu. Malcolm Gladwell jest publicystą „New Yorkera” (a wcześniej „Washington Post”, gdzie pisał o nauce). Reportaże Gladwella o zachowaniu konsumentów, gwałtownych skokach przestępczości w Nowym Jorku czy testach osobowości zdradzają jego zamiłowanie do socjologii, psychologii i marketingu. W 2005 roku w Polsce ukazała się jego pierwsza książka Punkt przełomowy (The Tipping Point). Szczegółowo pokazuje w niej cykl życia oraz istotę trendu – zarówno trendu rynkowego, jak i epidemii grypy, przestępczości czy mody na buty określonej marki. W Błysku! natomiast twierdzi, że ludzie nazbyt często próbują podejmować decyzje, kierując się racjonalnymi przesłankami, podczas gdy takie same efekty przynosi zdanie się na natychmiastowe poznanie (rapid cognition). Teza ta wydaje się może zbyt rewolucyjna, jednak przyniosła Gladwellowi miano guru w środowiskach marketingowych. Jego książki nie schodzą z list bestsellerów, przez brytyjski dziennik „The Times” został uznany za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania. Ostatnio prawa do książki kupiła nawet wytwórnia filmowa Universal. Brawurowy, świetnie napisany i solidnie udokumentowany Błysk! czyta się z wypiekami na twarzy.

Informacje dodatkowe o Błysk! Potęga przeczucia:

Wydawnictwo: Znak
Data wydania: b.d
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-240-1287-9
Liczba stron: 252

więcej

Kup książkę Błysk! Potęga przeczucia

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Błysk! Potęga przeczucia - opinie o książce

Inne książki autora
Punkt przełomowy. O małych przyczynach wielkich zmian
Malcolm Gladwell0
Okładka ksiązki - Punkt przełomowy. O małych przyczynach wielkich zmian

Napisanie tej książki z pewnością było punktem przełomowym w życiu Malcolma Gladwella - dzięki niej stał się guru zarządzania oraz zyskał tytuł jednego...

Co widział pies i inne przygody
Malcolm Gladwell 0
Okładka ksiązki - Co widział pies i inne przygody

Patrz tak, żeby zobaczyć więcej. Dlaczego jest tylko jeden rodzaj ketchupu? Czego twórca pigułki antykoncepcyjnej nie wiedział o kobietach? Czemu tylko...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Baśka. Łobuzerka
Basia Flow Adamczyk
 Baśka. Łobuzerka
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Dziennik Rut
Miriam Synger
Dziennik Rut
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy