W tym prequelu rozszerzenia ,,Assassin's Creed(R) Valhalla: Świt Ragnaröku" będziesz podążać za Baldrem, mężnym synem Haviego, w jego misji, która ma na celu zaprowadzenie trwałego pokoju między światami. Wojna między sąsiadującymi ze sobą Muspelheimem i Svartalfheimem wydaje się nieunikniona. Surtr, władca Muspelów, gromadzi swoją armię ognistych olbrzymów. Baldr, syn Odyna i bóg światła, pragnie za wszelką cenę powstrzymać rozlew krwi i zwraca się o pomoc do wielkiego boga kłamstw - Lokiego. Ale jak można ufać Lokiemu? Album ze scenariuszem Alexandra Freeda (,,Star Wars: The Old Republic") i rysunkami Martina Túniki (,,Crossed +100", ,,Assassin's Creed Valhalla: Pieśń chwały"), które pokolorował Michael Atiyeh, to znakomite uzupełnienie legendarnego uniwersum ,,Assassin's Creed".
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 2023-12-06
Kategoria: Komiksy
ISBN:
Liczba stron: 72
Tytuł oryginału: Assassin's Creed Valhalla: Forgotten Myths
Zbiór dyktand i ćwiczeń ortograficznych jest przeznaczony dla uczniów klasy II szkoły podstawowej, którzy chcą pisać poprawnie, a w szczególności dla tych...
Trzynasty tom humorystycznej serii o perypetiach dwóch sióstr: nastoletniej Wendy i o kilka lat młodszej Marine. Marine jest smutna, bo Wendy rzadziej...
Przeczytane:2023-12-22, Ocena: 3, Przeczytałem,
POPKulturowy Kociołek:
Asasynowa oferta wydawnictwa Egmont powiększa się o kolejny tytuł. Tym razem jest to album Assassin’s Creed Valhalla: Zapomniane mity będący trzyczęściową (u nas dostępne jest wydanie zbiorcze) krótką serią stanowiącą komiksowy prequel DLC Świt Ragnaröku. Jest to więc pozycja kierowana raczej do graczy uwielbiających serię Ubisoftu.
Historia Assassin’s Creed Valhalla: Zapomniane mity rozpoczyna się w momencie, kiedy Thor, Baldr i Heimdall odkrywają ognistego olbrzyma na granicach Asgardu i postanawiają go zgładzić. Plan nie przebiega jednak tak, jak sobie wszyscy założyli i Baldr zostaje uwięziony w zawalonej jaskini. Od tego momentu zaczynamy śledzić jego losy, skupione na próbie wyjaśnienia i zażegnania wojennego zagrożenia ze strony ognistych gigantów. Na swojej drodze napotka on ponadto kilka postaci wprost z kart mitologii nordyckiej. Wydają się one wspierać go w jego misji. Do samego końca nie będzie jednak wiadomo czy można im w pełni zaufać.
Każdy, kto zetknął się z komiksami opartymi na growych pierwowzorach, doskonale wie, że w przeważającej większości przypadków stawiają one głównie na prostą dawkę rozrywki. Tak też jest w przypadku dzieła napisanego przez Alexandra Freeda. Scenarzysta od samego początku łączy tu wartką przygodę z widowiskowością i do tego dość luźno nawiązując do pewnych mitów mitologii nordyckiej. Historia o wiele bardziej powiązana jest z grą, stanowiąc swoistego rodzaju wstęp do wymienionego dodatku. Powiązania te są na tyle istotne, że raczej po album powinni sięgnąć gracze znający zarówno podstawkę, jak i rozszerzenie.
O ile do widowiskowości komiksu nie można mieć zastrzeżeń, to trudno nie zwrócić uwagi na jego pewne wady. Cała historia jest bardzo krótka (zaledwie 72 strony), nie ma więc tu miejsca na nadmiernie rozbudowane tło wydarzeń czy samych postaci. Bohaterowie są więc dość płascy, a próba rozwinięcia jakiś większych relacji pomiędzy nimi przez autora najczęściej kończy się na kilku kadrach (które można policzyć na palcach jednej dłoni). Ambitnych i złożonych treści tutaj więc nie odnajdziemy, a cała historia dość szybko umknie z naszej pamięci...