EFEKT MOTYLA

Autor: wolfhorse
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

- Nie rozumiem, panie premierze.

- To raczej ja nie rozumiem. Prywatyzujecie Polskie Huty Stali?

- Tak, ale...

- Co ale?

- Są procedury, które nie pozwalają tego procesu bardziej przyspieszyć. Zostało już tylko dwóch kontrahentów. A ponieważ jednym z nich jest ukraiński DONHUT, a panu premierowi zależy, jak wiem, na co raz lepszych kontaktach gospodarczych z Ukrainą, więc sugerowałem naszym negocjatorom, by dopięli wszystko przed pańską wizytą w Kijowie...

- Rozumiem – premier cedził słowa, jakby z trudem panował nad emocjami. - Znaczy, chciał mi pan minister zrobić prezent?

- No...

- A może niespodziankę?

- Nie, no przed ostatecznym podpisaniem umowy i tak konsultowałbym jej treść z pa-nem premierem.

- Rozumiem. I pewnie przedstawiałby mi pan ją, jak swój sukces.

- Nie mój. Rządu, pana premiera – wazelina poszła w ruch.

- No, dobrze. To co to jest ten DONHUT?

Ciemniewskiego zatkało. Premier, z którym kilka już razy rozmawiał o tej prywatyzacji, ba informował o jej przebiegu i o ukraińskim DONHT-cie, nagle robił wrażenie, że słyszy o sprawie i o ukraińskiej firmie po raz pierwszy w życiu. Na końcu języka miał już ripostę, że przecież nie raz..., ale powstrzymał się.

- DONHUT to Kombinat górniczo-hutniczy – wyjaśniał, starając się ukryć zdziwienie pytaniem rozmówcy - najbardziej znacząca firma UKDONU, drugiego co do wielkości ukraińskiego konsorcjum obejmującego firmy górnicze, przetwórstwa metali, energetykę...

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
wolfhorse
Użytkownik - wolfhorse

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2018-06-01 12:41:34