Krótko po wojnie domowej królestwo Sokary staje się polem krwawej walki. Niebezpieczną krainą, w której można poznać, czym jest strach. To właśnie tam przygoda czeka na wyciągnięcie Twojej ręki...
W Rozdartym królestwie to TY decydujesz, którą ścieżkę wybrać, na jakie niebezpieczeństwa się narazić i z którymi przeciwnikami podjąć walkę. Czy stoczysz pojedynek na śmierć i życie z czarnym rycerzem, ukradniesz skarb morskiego smoka lub uratujesz uwięzionego boga?
Wyrusz w podróż pełną fantastycznych przygód do krain wykraczających poza granice Twojej wyobraźni. Możesz zostać wojownikiem, magiem, podróżnikiem, kapłanem, trubadurem, a nawet łotrem! Twoje podróże w rozdartym wojną królestwie przyniosą ci wrogów i przyjaciół, niebezpieczeństwa i triumfy, fortunę, sławę oraz więcej przygód, niż kiedykolwiek.
Wydawnictwo: Muduko
Data wydania: 2024-10-16
Kategoria: Fantasy/SF
ISBN:
Liczba stron: 340
Tytuł oryginału: Fabled Lands. The War-Torn Kingdom
Fabled Lands. Rozdarte królestwo"to pierwszy tom otwierający serię gier książkowych RPG. Wchodzimy do rozległego świata, gdzie czekają na nas przygody w zależności jak poprowadzimy naszą postać. Świat jest bardzo rozległy i w tej części nie dojdziemy wszędzie - co tylko podsyca ciekawość.
Początkowo trudno było mi złapać rytm książki, bo nie miałam zadań- celu, który zazwyczaj jest określony. Tu zaczynamy jako rozbitek z mapą odziedziczoną po dziadku i marzeniami z dzieciństwa o wielkich przygodach. Błąkamy się po lądzie na który trafiamy, jednak ma to duże znaczenie dla poznania mechaniki, a także poradzenia sobie z transportem czy też przejściem do pewnych lokacji bez wydawania na to początkowo skromnego budżetu.
Przeczytane:2024-11-17,
"Fabled Lands" to gra książkowa, w której przenosimy się do Królestwa Sokary, krótko po wojnie domowej. Niebezpieczna kraina to nie sielankowych wakacje, ale dla prawdziwych śmiałków zapewnia niezapomniane przygody...
To pierwszy tom klasycznej serii paragrafówek, których wyróżnikiem jest możliwość łączenia poszczególnych książek i przeskakiwania pomiędzy nimi w przygodach.
Jestem zachwycona przede wszystkim ogromem przedstawionego tu świata i swobodą eksploracji. Luźno zarysowany fabularnie początkowy wątek z mapą nie wymusza ścisłej ścieżki, którą mamy podążać, a jest pretekstem do stworzenia niepowtarzalnej drogi naszego bohatera. Paragrafów, lokacji i questów jest tu mnóstwo, więc zdecydowanie mamy w czym wybierać!
Gra bardzo stawia na RPG-owe doświadczenie, które jest świetnie przemyślane i dopracowane pod kątem tego, co gracz w takim świecie chciałby robić. Możemy zwiedzać kolejne miejsca, robić zakupy na targach i ulepszać swój ekwipunek, wybierając z wielu dostępnych opcji, wypełniać pomniejsze misje różnych NPC-ów (czyli niezależnych bohaterów), szukać wyzwań na lądzie lub na morzu, walczyć z potworami i łotrami, kierować się ścieżką wybranej religii, czasem coś ukraść, czasem uciec z więzienia, a co jakiś czas po prostu posiedzieć w karczmie i poplotkować, czy odpocząć w zakupionej kamienicy. Oprócz tego oczywiście mamy kilka opcji wykreowaniq swojego bohatera, a więc w ogólnym rozcharunku to zabawa na długie godziny i na wiele sposobów silnie pobudzających wyobrażnię 🔥
Ksiazka ma rewelacyjne ilustracje, które stanowią wisienkę na torcie tej nietuzinkowej całości 😊 A kolorowa mapka, którą dostałam w zestawie, wspaniale pomogła zwizualizować sobie opisywane tereny.
Bardzo cenię sobie tu genialny klimat, immersje i otwartość świata. Można poczuć się niczym rasowa postać z ulubionych historii klasycznego fantasy. Odkrywanie różnorodnych ścieżek i przygód to niepowtarzalna zabawa i mam nadzieję, że kolejne tomy również zostaną wydane i ruszę na kolejne wyprawy w dalekie lądy. Polecam! 🔥