W kropli

Autor: zibi16
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

            - Czy ona posiada temperaturę? Pamiętam ze szkoły o zlodowaceniach, i o kryzysie kubańskim.

            - Nasza skala ma większą rozpiętość.

            - Istnieje taka skala?

            - To pan ją stworzył.

            - Nie pamiętam.

            - To amnezja po ostatnim przesileniu.

            - Mam kaca.

            - Nie dziwię się. Ostrzegałem. Tyle tylko mogłem uczynić. Za każdym razem pana ostrzegam.

            - Jaką mamy teraz temperaturę?

            - Zmienną.

            - Duża amplituda?

            - W normie.

            - To znaczy, że jesteśmy na kursie?

            Przewodnik już nie czekał na odpowiedź. Czuł, że odpływa w jedną ze stron czasoprzestrzeni, i wiedziony pragnieniem, podąża do miejsca gdzie zwykł trzymać lekarstwo na nudę, która ogarnęła go teraz, i jak to bywa, wsysała go w środek równania. Musiał zapobiec rozpadaniu się na elementy pierwsze.

 

 

            … Wychodził ze ściany, z brudnej plamy, trochę żółtej, podobnej do plastra miodu, by stanąć na szpitalnym korytarzu, w bladym świetle jarzeniówek. Tuż za rogiem, w przydymionym blasku małego okienka stróżówki, czuł obecność strażniczki tej ciszy, w białym czepku, zasłuchanej w szemrzące zegary, z dłońmi spoczywającymi na ligninie i bandażach, by podwiązane szczęki w porę poznały miłość.

            Wychodził ze ściany i nie poznawał siebie. Skrzypiało linoleum i smutek korytarza prowadził go do sal, gdzie wciąż mruczały zegary.

            A za ścianą korytarza jego głowa sennie przemierzała przestrzeń, odbijała się, sunęła w podskokach, płynęła po znudzonej Wielkiej Fali, lecz horyzont wcale się nie zbliżał.

 

 

            6.

            - Jak wygląda cierpienie, mamo?

            - Właśnie tak. I tak również.

            - Jak jeszcze?

            - Och! Jakiś ty ciekawy. Jesteś jeszcze mały. Przed tobą cały świat. Zobaczysz, zobaczysz synku.

            - Mamo?

            - Tak...?

            - Ale świat zaczeka?

            - Synku… świat zawsze czeka. To my się niecierpliwimy.

            - A ty, mamo? Ty się niecierpliwisz?

            - Ja również.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
zibi16
Użytkownik - zibi16

O sobie samym: Napisz kilka słów o sobie
Ostatnio widziany: 2023-05-04 18:17:38