Ucieczka od natury...

Autor: Aranel
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Miałam sen…a w tym śnie widziałam bujny i soczysto zielony las. Pomiędzy jego drzewami rozkwitały niesamowicie kolorowe kwiaty, we wszystkich barwach tęczy.

Miejsce to było nietypowe, jak bardzo nietypowym może być las o wszystkich porach roku…wspólnie w jednym czasie.

Widziałam też zwierzęta, które były uwięzione. Jednak przemieniły się w orły i poszybowały w przestworza. I ja szybowałam razem z nimi, jednocząc się z ich trwaniem, współodczuwając jedność.

Nucąc pieśń: ,, Wszyscy jesteśmy braćmi, łączy nas wszechmogąca i nierozerwalne więź. Jesteśmy jednością tego świata, łączy nas współoddech.”

 I z takim idealistycznym wstępem, chciałam rozpocząć swoje rozważania.

W myśl ewolucjonistów, jesteśmy jednością ze światem natury, nic nas nie może poróżnić. Świat ludzki i świat natury żądzą się tymi samymi prawami. Chcąc czy nie chcąc, jesteśmy ogniwem tej planety, dzieląc ją z innymi.

Niby tak.

Jednak ludzie nie lubią być przyrównywani do zwierząt. Nie bierzemy pod uwagę tego, że też nimi jesteśmy. Oddzielamy zwierzęta od ludzi. Jednak niektóre zachowania w ogóle nas od nich nie różnią. Tak samo rozmnażamy się, oddychamy, jemy, zabijamy, egzystujemy. I wśród ludzi są pasożyty i Ci co kierują się tylko instynktami.

Jednak z uporem maniaka mówimy: Nie, my jesteśmy wyżej niż zwierzęta.

W końcu jako istoty ludzkie mamy zdolności do odczuwania tzw. wyższych uczuć i emocji. Nasz mózg jest silnie rozwinięty. Potrafimy kochać, zatracać się w empatii. Z pkt. Widzenia biologii, pomyślmy, czy te umiejętności gwarantują przetrwanie na świecie?

Nie bardzo. Do życia potrzebne są podstawy tj. oddychanie, odżywianie, rozmnażanie i silna adaptacja do panujących warunków. Uczucia wyższe sprawiają, że świat już nie jest taki prosty, wręcz staje się dużo bardziej skomplikowany.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Aranel
Użytkownik - Aranel

O sobie samym: Jestem kim jestem, nikim mniej, nikim więcej... ,,Trzeba mieć w sobie chaos, aby porodzić gwiazdę tańczącą..." Po prostu Sarah;) Po prostu Ja...
Ostatnio widziany: 2020-05-28 11:13:52