Morderstwo w Pociągu
W jakim celu lub do kogo państwo jechali tym pociągiem?
Mąż miał podpisać kontrakt z jakąś młodą artystką z Gdańska...
Aha. Wie pani czy mąż dostawał jakieś pogruszki, czy ktoś mu groził?
Nic mi o tym nie wiadomo – mówiła przez łzy.
Dziękuje pani – powiedziała Agatha i opuściła przedział u boku konduktora.
Czy w pociągu są kamery?- spytała konduktora.
Tak, oczywiście.
Czy mogłabym zobaczyć nagrania z niej?
Tak, myślę, że tak.
Więc udali się do pomieszczenia personalnego gdzie znajdował się podgląd.
III
W tym przypadku akurat nagrania dużo nie pomogły.
Zaraz po wyjściu pani Bartosik, do przedziału wszedł zakapturzony mężczyzna i po chwili obecności w nim wybiegł.
Pani Grey skupiła swoją uwagę na ubiorze mężczyzny a zwłaszcza na butach.
Były to bowiem drogie buty produkowane tylko w Szwecji. To był już jakiś trop.
Po chwili na filmie pojawiła się żona ofiary, która otwiera drzwi do przedziału i po chwili krzyczy.
Pomogło coś to pani – spytał konduktor.
Tak, czy mógłby pan wydać komunikat, aby wszyscy udali się do swoich pokoi? - spytała pani Grey.
Jak ma to pomóc w sprawie to oczywiście.
Jednak konduktor nie zdążył wydać tego polecenia, ponieważ pociąg zatrzymał się.
Do środka weszła policja.
Technicy niech zabezpieczą ślady w przedziale, konduktorze proszę ich tam zaprowadzić...Agatha? - spytał inspektor policji z niedowierzaniem w oczach.
Artur, nie widzieliśmy się już z trzy lata, awansowałeś?