Fallout - Rozdział 4: Najeźdźcy, cz. 2
Uwolniona z niewoli Chanów podziękowała Blaine’owi, gdy ten odchodził. O dziwko, nie nawiązała do sytuacji z poprzedniej nocy, ale rzucając mu się na szyję ucałowała go w policzek i na do widzenia puściła krnąbrne, prowokujące oko. Blaine uznał, że prędzej zmieni się w pływającą w post-apokaliptycznym świecie (niczym w stawie) rybę, niż zrozumie kobiety. Potem nawiedziła go przerażająca myśl, iż być może Tandi pragnęła rozegrać scenariusz małej, niewinnej podróżniczki zgwałconej na pustyni przez zaprawionego w bojach bandytę, a wszystko, czego od niego wymagała, to odrobina zdecydowania i nieustępliwości. Dał sobie jednak spokój i oddalił się w stronę, gdzie niegdyś znajdowało się Los Angeles.
Lecz gdy okrzykiwany mianem wybawcy mijał w akompaniamencie wiwatów i oklasków pseudo bramę Cienistych Piasków, nachylił się nad Seth’em i szepnął mu do ucha: „wiesz, że taki jedne, co się zabawiał w obozie z Tandi, będzie dziś czekał przy południowym nasypie skalnym? Chyba mu się spodobała i będzie próbował ją odbić. Ona oczywiście nic ci o tym nie powie, ale my faceci musimy trzymać się razem, nie? Jesteś w porządku, Seth. Uważaj na siebie”.
Potem oddalił się w towarzystwie wyśmienitego wręcz humoru. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, za kilka dni zawita do Złomowa. Może tam ktoś pomoże mu w jego poszukiwaniach.
Los portiera-wykidajły pozostaje nieznany. Przypuszczalnie jednak Seth po raz pierwszy w swoim życiu stanął na wysokości zadania i skrzyknął kilku chłopaków. Razem ruszyli do rdzawego w kalifornijskim słońcu nasypu i na swój sposób pokazali Martinowi, co sądzą o gwałcących niewinne kobiety najeźdźcach.
Koniec rozdziału czwartego.
Ciąg dalszy już niebawem.
AS-R
falloutnovel@gmail.com
fallout-novel.blogspot.com
Opowiadanie stanowi utwór inspirowany na motywach gry Fallout.
Część obecnych w tym rozdziale dialogów pochodzi bezpośrednio z gry Fallout. Polskie tłumaczenie zostało dokonane przez firmę CD-Projekt.
Prawa autorskie do cyklu Fallout i Fallout trademark:
Interplay Productions, Irvine, California, USA.
Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media Company.