Browar w knajpie za rogiem

Autor: Damianosek27
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

ną wciągając powietrze do płuc, starając się powiększyć swoją klatkę piersiową.
- Słuchaj – zwrócił się wyraźnie do mnie. – To jest bardzo przyjemny lokal, nie tolerujemy tu takich jak ty, a najlepiej od razu walimy w mordę…
Czułem, że stoi za mną. Podniosłem piwo i pociągnąłem kilka łyków. Moja ręka nie zadrżała ani chwilę. Stał tak obok mnie przez jakiś czas, po czym wrócił do automatu. Usłyszałem jak mówi:
- Ten skurczysyn ma negatywny stosunek do życia. Po prostu nienawidzi ludzi.
- Gdybym była mężczyzną – powiedziała kobieta od naszyjników. – Zmusiłabym go by błagał o litość albo przepraszał na kolanach za wszystko, co powiedział.
- W takim tonie mówią ludzie tacy jak Hitler – zauważył ktoś inny.
    Wypiłem to piwo i postanowiłem zamówić następne. Dwaj młodzi ludzie dalej grali przy automacie. Część bywalców wyszła i uwagi na mój temat ucichły, jeśli nie licząc obelg kobiety z tuzinem naszyjników. Robiła się coraz bardziej pijana.
- Jesteś normalnym popaprańcem, gdybyś był moim mężem, już dawno dostałbyś w ten pusty czerep. Założę się, że swojej matki też nienawidzisz co? Ja was za dobrze znam, złamasy jedne. Tchórzliwe gnoje z was i tyle!
    W końcu jakoś o 22 wyszła i zrobiło się zupełnie cicho. Pół godziny później wyszedłem i ja. Nikt za mną nie szedł. Nikt się na mnie nie czaił za rogiem. Pomyślałem, że jest jeszcze młoda godzina, a miałem jeszcze parę groszy w kieszeni. Postanowiłem, że na tym nie skończę i udałem się do najbliższego postoju taksówek. Zamówiłem kurs w stronę starówki. Ulice świeciły pustkami, a taksówkarz pędził aż miło. Zaciągał się tanim papierosem. Gdy jechaliśmy z górki otworzył lekko szybę. Jechaliśmy szeroką drogą mijając pojedyncze auta. ZIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Damianosek27
Użytkownik - Damianosek27

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2010-06-16 08:07:07