„Na studiach uczyliśmy się o doniosłym znaczeniu refleksji w przebiegu procesu edukacji, ale pierwszy raz znajduję zastosowanie dla tej techniki. Sue ma oczywiście rację. W ramach koncepcji refleksyjności – jak w przypadku wszystkich teoretycznych podstaw pielęgniarstwa – można wyróżnić szereg różnych modeli i kategorii, ale zasadniczo chodzi o proces wyciągania wniosków z przebytych doświadczeń. Uznaje się powszechnie, że to pewien rodzaj ochrony emocjonalnej dla pielęgniarki ponoszącej, bądź co bądź, pewne koszty opieki nad zdanym na nią pacjentem; refleksja pomaga pielęgniarce zrozumieć, w jaki sposób jej osobowość, dotychczasowe przeżycia oraz wspomnienia wpływają na taki, a nie inny przebieg zdarzeń.”
„Na studiach uczyliśmy się o doniosłym znaczeniu refleksji w przebiegu procesu edukacji, ale pierwszy raz znajduję zastosowanie dla tej techniki. Sue ma oczywiście rację. W ramach koncepcji refleksyjności – jak w przypadku wszystkich teoretycznych podstaw pielęgniarstwa – można wyróżnić szereg różnych modeli i kategorii, ale zasadniczo chodzi o proces wyciągania wniosków z przebytych doświadczeń. Uznaje się powszechnie, że to pewien rodzaj ochrony emocjonalnej dla pielęgniarki ponoszącej, bądź co bądź, pewne koszty opieki nad zdanym na nią pacjentem; refleksja pomaga pielęgniarce zrozumieć, w jaki sposób jej osobowość, dotychczasowe przeżycia oraz wspomnienia wpływają na taki, a nie inny przebieg zdarzeń.”
Książka: Pielęgniarki. Sceny ze szpitalnego życia