„WYPADEK NAD NEWĄ”/ Krótki dramat, polecam.

Autor: yodis
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 

GALINA I WSIESŁAWA

(chórem)

My do cerkwi! Już nas tutaj nie ma!

STOLARZ WOŁODIA

Ja nic nie wiem! Mnie tu nie ma!

(chwiejnym krokiem odchodzi najbliższą przecznicą)

 

 

AKT I

SCENA II

(Tłum nagle, nie wiedząc czemu opustoszał, kobiety pobożnie udały się do świątyni, a pijany Wołodia do swego domostwa, uradowany , że udało mu się ukraść złoty zegarek z kieszeni leżącego. Zostali tylko carscy oficerowie.)

 

OFICER I

Te, Wania. Tu jakiś mężczyzna leży!

(chcąc go pokazać kopie niedbale czubkiem buta w rękojeść noża wystającą z brzucha leżącego, słychać syk bólu)

 

OFICER II

Saszka, a bo to jeden łachmyta bezcześci gród naszego miłościwie panującego Cara Mikołaja I ? Naprawdę nie ma się czym przejmować. Mamy przecież ważniejsze rzeczy do roboty.

 

OFICER I

Wania! Ty nie rozumiesz! A jak to jakiś dekbrysta, albo inny zdrajca? Jaki to byłby dla nas sukces ująć takiego zbira. Wyobraź sobie : sława, bogactwo zaszczyty. Cóż w życiu ważniejsze być może?

 

OFICER II

Ja wiedziałem, żeś ty niegłupi człek! Zaraz, dawaj no! Raz, dwa go przeszukamy, znajdziemy dowody zbrodni i jazda z nim na komendę! Łotr jeden!

(Wania i Saszka starannie przeszukują delikwenta)

 

OFICER I

Psia mać! Nic, absolutnie nic. Żadnych papierów, ulotek, dokumentów. Żadnych wrogich symboli. Zwykły człowiek, niech to !

 

OFICER II

(śmiejąc się) Jeszcze nie wszystko stracone! Zróbmy mu "małe" przesłuchanie.(zaczyna wrzeszczeć) Imię ?! Otczestwo ?! Familia?! Kto ty?!

 

LEŻĄCY MĘŻCZYZNA

Dobry panie, pomóż mi.

(traci przytomność)

 

OFICER I

Jop Twoju mać! Teraz nieś go na komisariat. Chce ci się ? Mnie osobiście nie. Zostawmy go tutaj. Po drodze znajdziemy jakiegoś "dekabrystę", czy innego przestępce. Wymusimy odpowiednie zeznania i dobra nasza.

 

OFICER II

Bracie, ty to jednak masz łeb na karku! Chodźmy stąd czym prędzej.

 

 

 

AKT I

SCENA III

(Mija kilka godzin, ulicę mija petersburska "arystokracja")

 

PIETR

Ależ pyszna noc! Cisza, spokój i stolica w pełnej krasie!

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
yodis
Użytkownik - yodis

O sobie samym: https://www.facebook.com/malinskiwiersze
Ostatnio widziany: 2019-12-30 17:41:43