Wieczerza o północy cz-1

Autor: annakowalczak
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

- Co u was ciekawego? Dlaczego nie dzwonisz? – usłyszała donośny głos ojca.

- Na ogół dobrze. Tylko zamartwiam się dzieckiem i dlatego nie wszystko mi wychodzi, jakbym chciała. Dzisiaj też jestem rozbita, Ania nadal musi pozostać w szpitalu. Nawet nie wiesz tato, jak mi przykro.

- Może byście ją wysłali do Rabki?

- To wykluczone, jest zbyt daleko.

- Więc na Nowy Rok nie przyjedziecie?

- Najprawdopodobniej przyjadę sama, bez Filipa.

- Coś się psuje w waszym małżeństwie?

- Tak tato, nasze małżeństwo wali się z wszystkich stron i tylko cud może je uratować. Jednak ja w cuda nie wierzę, więc muszę pogodzić się z rzeczywistością.

- Może mam porozmawiać z Flipem?

- Nie tato, to są nasze sprawy, które musimy wyjaśnić pomiędzy sobą. Jest niewykluczone, że się rozwiedziemy.

- Ale wy macie dziecko! Jak jej to wszystko wytłumaczycie?!

- Nie wiem. Mam mętlik w głowie, który nie pozwala mi myśleć. Jednak zdaję sobie całkowicie sprawę, że Ania w tej rozgrywce będzie kartą przetargową i tego się właśnie obawiam.

- Posłuchaj Walentyno. Postaraj się przyjechać, razem przywitamy Nowy Rok i spokojnie porozmawiamy. Może wspólnie znajdziemy jakieś rozwiązanie. Sama wiesz, że jestem przeciwny rozwodom: tym bardziej, jeśli jest dziecko. Powiedz mi jeszcze, czy jesteś już po kolacji wigilijnej?

- Nie tato. Nie było żadnej kolacji. Jadę do małej, może uda się ją zabrać, chociażby na jedno święto. Nie chcę zasiąść do wigilijnej kolacji, sama jak kołek.  

- A Filip?

- Na pewno spędzi ją ze swoją matką.

- Posłuchaj córeczko, za godzinę minie północ. Do małej cię nie wpuszczą, przecież o tej porze dziecko już na dobre zasnęło. Zawróć samochód i wracaj do domu. A gdzie ty w ogóle jesteś?

- Nie mam pojęcia gdzie. Stoję na szosie, dookoła ciemno, a ja się cholernie boję – powiedziała prawie jednym tchem i wyłączyła komórkę.

 

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
annakowalczak
Użytkownik - annakowalczak

O sobie samym: Napisz kilka słów o sobie
Ostatnio widziany: 2018-12-26 19:20:59