Skok

Autor: Samotny wilk
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

A gdyby jednak skoczyć? Ulecieć w nicość istnienia, w ogrom, wszechogrom, rzekłbym, niebytu? Zamknąć oczy i skoczyć, albo może i lepiej skoczyć z otwartymi oczami, by widzieć. Widzieć po raz ostatni, a może po raz pierwszy? Nie zastanawiać się już nad jutrem, nad dzisiaj, nad wczoraj, nad tym z kim można, a z kim nie, co wolno, a czego nie. Skoczyć, to takie proste, lecz jednocześnie takie banalne, trywialne, oklepane, ktoś mógłby rzec – zupełnie nieoryginalne. Lecz czymże jest banał w takim przypadku? Czy tymczasem nie jest tak, iż każdy ruch mój, Twój jest banalny, jest oczywisty, taki czytelny. Budząc się rano, idąc spać wieczorem, zjadając posiłek, ciągle ocieram się o banał i pospolitość. Dlaczego więc moje odejście nie mogłoby być także pospolite?

Więc jednak skoczyć... Lecz skąd, gdzie i kiedy? Przecież to kluczowy moment życia, zatem nie można się spieszyć i podejmować decyzji pochopnie. Należy rozważyć wszelkie możliwości, wziąć pod uwagę każdą alternatywę. Czy lepszy byłby wysoki budynek, a może most lub urwisty szczyt górski, a może klif nadmorski? Czy lepiej skoczyć nad ranem, o świcie, przed południem, w południe, po południu, o zachodzie, a może w nocy? A ponadto w jaką porę roku? A gdyby skoczyć w sylwestra? Nie chciałbym skakać w lato, by nie psuć dzieciom wakacji. W końcu w tej ostatniej chwili należałoby także pomyśleć o innych.

Tak trudno podjąć decyzję. Jest tyle miejsc do skoku, a każde ma wady, zalety. Ponadto me ciało po skoku nie będzie najlepszej jakości. Widok mych kilku kilogramów rozdartych, wręcz rozszarpanych, mógły przyprawić kogoś z najbliższych o lekkie zawroty głowy. Zatem może jednak nie skok, może inny jest sposób. Lecz każdy jest trochę banalny, każdy już był ze sto razy. Nic nie wymyślę w tym względzie. Więc poddać się? Nie, nigdy! Lecz cóż robić, cóż robić?

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Samotny wilk
Użytkownik - Samotny wilk

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2015-11-23 05:01:46