Przyja¼ñ z nad Ba³tyku

Autor: annakowalczak
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

- Wobec tego, szybkiego powrotu do zdrowia ¿yczê i proszê zbyt du¿o nie chodziæ, ¿eby nie powtórzy³a siê podobna sytuacja – uk³oni³ siê i wyszed³.

- Wiem, to boli. Te¿ kiedy¶ tego samego do¶wiadczy³am, ale lepsze to, ni¿ czterotygodniowy gips – rzek³a zbli¿aj±ca siê pielêgniarka. – Obanda¿uje stopê banda¿em, i podam ci tabletkê przeciwbólow± bêdziesz mniej cierpia³a.

- Czy ten lekarz by³ ortoped±? Dlaczego nie podszed³ do drugich dziewcz±t, tylko mnie siê uczepi³?

- Nimi siê zaraz zajmie chirurg. Je¶li za¶ chodzi o tego lekarza, nie wiem, kim by³: pierwszy raz widzia³am go na oczy – rzek³a pielêgniarka, wzruszaj±c ramionami.

Po godzinie dziewczêta opuszczaj± szpital, do tymczasowego miejsca pobytu, odwozi je karetka. Nie s± zbytnio zadowolone. Poniewa¿ Anna nadal czuje potworny ból, Fridzie zafundowano a¿ piêæ szwów, Basi za³o¿ono na kolano opatrunek i obanda¿owano uciskow± opask±, ¿e z ledwo¶ci± porusza nog±. Pomimo ¿e ka¿da jest cierpi±ca, nie daje po sobie poznaæ bólu. Przy po¿egnaniu, dziewczyny wymieniaj± pomiêdzy sob± numery telefonu i przyrzekaj± od czasu do czasu zadzwoniæ.

 Anna, gdy wesz³a do hotelu w recepcji podano jej zaklejon± kopertê. Nie zastanawiaj±c siê ani chwili, rozdar³a j± i pospiesznie wyjê³a z niej zawarto¶æ. Oniemia³a, list by³ od dziadka. W³a¶ciwie, trudno powiedzieæ, od kogo, bo by³ napisany na maszynie. Anno, nie nad±¿am za tob±. Ci±gle z Tob±, s± same utrapienia. Gdzie tylko Ciê wys³aæ, zawsze narozrabiasz. B±d¼ spakowana, jutro przyjedzie po Ciebie Frank; wracasz do Londynu. Dziadek.

Po przeczytaniu, Anna gniot³a w d³oni zapisan± kartkê. W ¿aden sposób nie mog³a poj±æ, sk±d dziadek czerpie wiadomo¶ci? Wszystko wskazuje, ¿e w Polsce ma swojego informatora, który ¶ledzi ka¿dy najmniejszy jej ruch. Co tu jest grane? O co w tym wszystkim chodzi? Dlaczego dziadek wysy³a j± do Polski i naciska, ¿eby uczy³a siê jêzyka polskiego? – zadawa³a sobie pytania. Ale odpowied¼ na nie otrzyma dopiero w swoje osiemnaste urodziny, kiedy dziadek oznajmi jej szokuj±c± wiadomo¶æ.   

Jak potoczy siê ¿ycie trzech nastolatek? Czy spe³ni± siê ich marzenia?

Ci±g dalszy opowiadania uka¿e siê pod koniec wrze¶nia: pt. Przeklêta fortuna.   

 Anna Kowalczak

           

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
annakowalczak
U¿ytkownik - annakowalczak

O sobie samym: Napisz kilka s³ów o sobie
Ostatnio widziany: 2018-12-26 19:20:59