Pierwsze podejście - Rozdział pierwszy

Autor: candylove27
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 

Czytanie przerywa mi ten sam nieznajomy, kładąc przede mną plastikowy kubek wypełniony po brzegi gorącym ciemnym napojem.

- Dziękuję. – Zmuszam się do odpowiedzi i kolejny raz karcę siebie za tą okropną nieśmiałość.

- Przyjemność po mojej stronie. – odpowiada uśmiechając się, a ja czuję, że oblewam się rumieńcem. – Co czytasz? – Pyta zerkając na okładkę książki, którą mam w ręku.

- Opowieść Wigilijną. – Rzucam krótko i sięgam po kawę.

- Nigdy wcześniej cię tutaj nie widziałem.

- Mieszkam w tym mieście od urodzenia.

- Może miałabyś ochotę na spacer?

- Teraz? – Jestem zdziwiona.

- Tak, teraz. Oczywiście jeśli masz na to ochotę. – Patrzy na mnie bardzo mile. Ma takie ładne oczy. – Nie musisz się mnie bać. – Dodaje uśmiechając się. Odwzajemniam gest. Nie wiem czy skusić się na spacer z nieznajomym. Nie wygląda groźnie. Moja wyobraźnia działa za bardzo. Każdego chłopaka oceniam jako gwałciciela.

Myślę jak postąpiłaby Anna. Jest moją najlepszą przyjaciółką. Niestety bardzo się od siebie różnimy. W porównaniu do niej, ja nie jestem taka rozrywkowa i towarzyska. Wole samotność.

 

 

Czuję szarpanie za ramię. Otwieram oczy i nieprzytomna przyglądam się mężczyźnie, który z lekką irytacją próbuje mnie obudzić. Nie pamiętam co się stało i gdzie jestem. Przymrużam oczy i staram się przypomnieć co ja tu robię. Rozglądam się dookoła i dostrzegam, że siedzę w obcym samochodzie, na kolanach trzymam swoją małą torbę podróżną, a w ręku telefon.

Taksówkarz pomaga mi wyjść z auta i podaje kwotę, jaką mam do zapłacenia. Po chwili zostaję już sama na parkingu. Wybieram numer do Anny i czekam aż odbierze. Mija pare długich sygnałów i w moim uchu rozbrzmiewa głos przyjaciółki, ale niestety to tylko nagranie informujące mnie, że mam zostawić wiadomość. Tak więc robię.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
candylove27
Użytkownik - candylove27

O sobie samym: Studentka i książkoholiczka. Uwielbiająca oglądać filmy, zwłaszcza te psychologiczne. Na co dzień nieśmiała i skryta, jednak pióro ja wyzwala.
Ostatnio widziany: 2019-11-12 22:57:31