Pan Samochodzik przemierza Devortis - Królewskie Berło

Autor: Ariz
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Za Plecami Króla”.

- Niesamowite. Powiedzmy że panu wierzę, czy byłby pan tak uprzejmy wyjaśnić mi właściwie co to za przedmiot i w jakich okolicznościach zaginą?
Aberlaft pokiwał skwapliwie głową składając dłonie w na kształt piramidy. Spojrzenie utkwił w płomieniach, które tańczyły na palenisku w przyjemny sposób, ogrzewając ciało i było widać że próbuje znaleźć odpowiedni moment, od którego powinien zacząć.

- Przedmiotem poszukiwań jest Berło króla, niezwykle potężny artefakt, który od dekad znajdował się strzeżony w pałacu królewskim. Posiada on tą niesamowitą moc że dzierżąca go osoba ma możliwość całkowitego opanowania jakiejkolwiek istoty, lecz tylko i wyłącznie jednej. – Zwrócił spojrzenie w kierunku Pana Samochodzika, który słuchał tego wszystkiego w osłupieniu, nie zdając sobie sprawy, że już w tej chwili był gotów przyjąć zlecenie. – Rozumie pan chyba, że dla władcy jest to niezwykle pożyteczna rzecz.

- Oczywiście. Berło króla. – Wymówił tę nazwę na próbę i uznał że brzmi ona zachwycająco. Rozejrzał się po pomieszczeniu zastanawiając się czy nie zabrać czegoś ze sobą, portfel leżał w kuchni, schowany w marynarce, jednak wątpił czy ta waluta na cokolwiek mu się tam przyda. – Obawiam się że nie będę dysponował odpowiednimi finansami.

- Proszę się tym nie przejmować, o wszystko zadbałem, będzie czekał na pana własny dom i finanse, którymi może pan dysponować wedle własnego uznania, oczywiście pod warunkiem, że zajmie się Pan tą sprawą. – Wytłumaczył dokładnie czarodziej, co na Panu Samochodziku wywarło niemałe wrażenie.

- Zatem ruszajmy.

- Proszę więc ująć mnie za ramię.

Czarodziej wstał a Pan Samochodzik zatrzymał się obok niego i ujął chude ramię w swoją dłoń. Wiedział co się teraz stanie, a raczej spodziewał się kolejnych czarów, które niewątpliwie miały swój urok i robiły wrażenie. W jednej chwili stał w swoim salonie przed kominkiem by w następnej znaleźć się w miejscu którego nigdy nie widział, a całe otoczenie przywodziło mu opisy średniowiecznych pisarzy.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Ariz
Użytkownik - Ariz

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2012-10-08 17:57:19