Ostatni jednorożec

Autor: foxier
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 

 Obudziłem się zlany potem około trzeciej rano. Do siódmej już tylko leżałem nie mogąc zasnąć. Po szkole umówiłem się z Majką w tamtym parku, co poprzednim razem. Usiedliśmy na ławce długo wpatrując się w siebie. Nie wiem sam, kiedy pocałowaliśmy się. Poczułem jakbym wzlatywał, unosił się do nieba, stawał się częścią całego świata. Gdy tak siedzieliśmy patrząc sobie w oczy a błogość napełniała nasze serca. Maja swym delikatnym głosem wyszeptała:

- To, jaki jest twój sekret?–

- Zawsze chciałem… - przerwałem

- Powiedz. Proszę. – Miała taki śliczny głos. Nie mogłem jej odmówić.

- Zawsze chciałem wrócić do domu. Do nieba. –

- Ale tu jest twój dom. –

- Mój dom jest w niebie. Bo wiesz…. – Urwałem na kilka sekund – …ja jestem jednorożcem. – Zadrżałem wtedy, ale czułem się bezpieczny. Kochałem ją. To była moja pierwsza miłość. Moja najdroższa, której powierzyłbym serce i duszę.

- Hi, hi, hi….- Roześmiała się cichutko i słodko jak zwykła była to robić, ale tym razem jej śmiech przerodził się w śmiech bardziej dosadny, kpiący. Jak przy opowiadaniu dobrego dowcipu.

– ha, ha, ha, …

Tej nocy płakałem do poduszki. W mej pamięci wyrył się na wieki jej śmiech, który łączył się z tymi wszystkimi, które słyszałem wcześniej. Gdy zaczynała się śmiać jeszcze do mnie nie docierało. Dopiero po dziesięciu sekundach poczułem taki ścisk w sercu, taki ból. Bolała mnie dusza. Moje oczy zalały się czernią i nawet nie pamiętam czy uroniłem łzę czy bez słowa wróciłem do domu. Dziś w nocy nie miałem snu o jednorożcu. Wiedziałem, że ja jestem jednorożcem. Błagałem Boga by mnie zabrał. By zgasił świecę mego istnienia i zabrał mnie na łąki, które tak dobrze znam z jego opowiadań. Nie zrobił tego. Ale tego dnia, przez ten śmiech zrozumiałem wiele. Praktycznie wszystko, co trzeba. Nigdy już nie myślałem jak wcześniej.

Tak właśnie umarł ostatni jednorożec…

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
foxier
Użytkownik - foxier

O sobie samym: ....niech słowa podróżą będą...by podróże opisywać bez słów...
Ostatnio widziany: 2023-05-13 17:55:54