Językowe Przebudzenie
Najnowocześniejsze rodzaje pism drukarskich stanowią np. nową interpretację dawnych liter.
Rysuje się tu podobieństwo, jakie zachodzi pomiędzy sztuką starogrecką a klasycyzmem.
Wiele współczesnych hebrajskich gazet i czasopism wzoruje stylistykę krojów swoich czcionek na podstawie starożytnych pierwowzorów.
Tablica nad wejściem do gmachu Uniwersytetu w Jerozolimie pokryta jest znakami, stanowiącymi stylizowaną wersję najstarszych napisów w języku hebrajskim.
Dbałość narodów ortodoksyjnych o zachowanie wierności liternictwa, kultury, obrzędów owocuje siłą przyszłych pokoleń uczących się na naukach swoich ojców, dziadów i pradziadów.
Wierność korzeniom, mimo upływu wieków i rozwojowi techniki nie oznacza degradacji przesłań historycznych, mistycznych… - mimo iż te nie są olbrzymią spuścizną, lecz tylko ubogim zbiorem najważniejszych i stałych prawd i praw nałożonych na człowieka i naród…
Warto się uczyć od narodu, który, mimo iż nie posiadał przez wieki swego fizycznego i namacalnego państwa stworzył państwo globalne podporządkowując sobie swoich oprawców i prześladowców za sprawą metamorfoz swego oblicza dostosowanego do czasów i potrzeb…
dydymus
Wiecej: http://www.eioba.pl/a/326c/jezykowe-przebudzenie#ixzz1FpiSDf9X