5 biografii znanych i lubianych, które warto przeczytać

Autor: aisa321
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Prekursora science-fiction w książce poznajemy „od kuchni”, dlatego polecamy szczególnie książkę nie tylko fanom twórczości Lema, ale również osobom zainteresowanym jak wyglądało życie w Polsce ponad 70 lat temu i jakie wydarzenia ukształtowały obecny świat.

Kilar. Geniusz o dwóch twarzach, Maria Wilczek-Krupa

Pierwsza pozycja opisująca życie utalentowanego kompozytora, jakim bezsprzecznie był Wojciech Kilar. Wyzwania spisania biografii „człowieka zagadki” podjęła się Maria Wilczek – Krupa, dziennikarka prasowa oraz radiowa.

Kilar opisywał siebie w trzech słowach – choleryk, choleryk i choleryk. Człowiek oddany ojczyźnie, ale sympatyzujący Amerykę, fan szybkiej jazdy samochodem lubujący spokojne wieczory w zaciszu domowym, taki charakter kompozytora w biografii oddała Wilczek-Krupa. „Kilar. Geniusz o dwóch twarzach” to opowieść o człowieku (prawie) spełnionym na polu zawodowym i prywatnym, który pędził przez życie. Autorka książki opisuje również środowisko muzyczne oraz filmowe, w tym współpracowników Kilara – Andrzeja Wajdę czy Romana Polańskiego.

 

Źródło: http://www.gandalf.com.pl/

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
aisa321
Użytkownik - aisa321

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2020-01-07 12:21:15