Trzeci świat c.d.

Autor: aneri
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

- No tak, jak wszyscy - przecież nie spodziewałam się niczego innego, i tak się nie przyzna

Mieszkanie bardzo zaniedbane, brak ogrzewania, brak światła, ściany prawie czarne. Jakiś fotel w kuchni, łóżko, stół i komoda. W kuchni koza do ogrzewania 56 m2 mieszkania i do gotowania. Brak WC, brak łazienki.

Nie dodzwoniłam się do dzielnicowego, ale uzyskałam informację, że zdarza im się korzystać z Mopsu. Zadzwoniłam więc do pracownika socjalnego i wszystkie moje przypuszczenia się potwierdziły. W dzielnicy cudów wszyscy piją, a ci, którzy jeszcze nie zaczęli, to chyba tam nie mieszkają.

Potwierdziła, że nikt z nich nie ma chęci do pracy, wszyscy piją, łącznie z p. Gajdą. Co prawda, w ostatnim czasie z zasobów gminy otrzymała mieszkanie socjalne, żeby zamieszkać tam z synem. Nie chciała, ani mieszkać z synem, ani mieszkać w tym lookalu. Błąkała się bez celu po dzielnicy, aż przygarnął ją konkubent.

W wywiadzie prosili o konkluzje i określenie czy powrót do środowiska jest wskazany i czy wpłynie pozytywnie na proces resocjalizacji. No, chyba jest to oczywiste. A kierunek pracy z panią to oczywiście zbadanie głębokości problemu alkoholowego i podjęcie terapii w przypadku uzależnienia. Tłumaczyłoby to fakt wystąpienia zaniku uczuć wyższych, co spowodowało zaniedbania w stosunku do syna i problemy z prawem.

Zastanawiam się czasem, dlaczego ja to robię? Po co narażam swoje bezpieczeństwo? Dla paru groszy z ryczałtu w Sądzie?

Nie, nie dlatego. Odpowiedź jest zupełnie prozaiczna - kiedyś to ja potrzebowałam pomocy. Szczęściem moim było to, że byłam zdesperowana i gotowa do przyjęcia oferowanej mi pomocy oraz trafiłam na takich ludzi, którzy w danej chwili byli mi potrzebni. Teraz spłacam dług wdzięczności za ofiarowane mi drugie życie (chyba bardziej poprostu chcę pomagać innym i wierzę głęboko, że przynajmniej niektórym można pomóc, a na szansę zasługują wszyscy), nawet jeśli czasem dotknie ono trzeciego wymiaru.

 

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
aneri
Użytkownik - aneri

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2014-11-23 12:23:37