Prawda was wyzwoli

Autor: 22200116Zp
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 
Stańmy w prawdzie

 Trzeba dać świadectwo prawdzie, także za cenę prześladowań, nawet krwi, jak to uczynił sam Chrystus

(Jan Paweł II - „Wstańcie, chodźmy!”)

 
Prawda nie zawsze jest wygodna, ale i tak powinno się ją głosić. Święty Jan Paweł II podkreśla: nie wolno odwracać się od prawdy, zaprzestać jej głoszenia, ukrywać, nawet jeśli jest to prawda trudna, a jej wyjawienie wiąże się z wielkim bólem. Na szczęście prawda o świecie nie dość, że nie jest niewygodna, to jeszcze znacznie ułatwia życie! Kto nie chciałby się dowiedzieć, że jest chciany i kochany i że życie w miłości jest rozwiązaniem większości o ile nie wszystkich jego problemów? Myślę, że każdy, choć zaskakująco mało ludzi zdaje sobie sprawę, że to może być takie proste.

Dlatego opowiadanie o miłości Boga powinno nam wejść w nawyk. Czasem wystarczą proste słowa wypowiedziane w natchnieniu w stylu: „Jezus cię kocha”, czasem konieczna będzie dyskusja. Nie należy się jednak lękać. Jezus mówi przecież dobitnie: nie martwcie się o to, jak ani co macie mówić. W owej bowiem godzinie będzie wam poddane, co macie mówić, gdyż nie wy będziecie mówili, lecz Duch Ojca waszego będzie mówił przez was.15 Wystarczy, że będziemy podejmować inicjatywę i możemy być pewni, że ostatecznie prawda zatriumfuje.

 

1https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawda
2George R.R. Martin - „Nawałnica mieczy: Stal i śnieg”
3Monika i Marcin Gajdowie - „Rozwój. Jak współpracować z Łaską?”
4Monika i Marcin Gajdowie - „Rozwój. Jak współpracować z Łaską?”
5(Rdz 1, 12) Biblia Tysiąclecia
6(Rdz 1, 28) Biblia Tysiąclecia
7(Przyp 19:3) Biblia warszawska
8Becca Fitzpatrick - „Niebezpieczne kłamstwa”
9(1 Kor 13, 13) Biblia Tysiąclecia
10(Iz 49, 16) Biblia Tysiąclecia
11(Jr 1, 5) Biblia Tysiąclecia
12Arthur Miller - „Czarownice z Salem”
13C. C. Hunter - „Przebudzona o świcie”
14Jarosław Grzędowicz - „Pan Lodowego Ogrodu. Tom 2”
15(Mt 10, 19-20) Biblia Tysiąclecia

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
22200116Zp
Użytkownik - 22200116Zp

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2024-11-13 20:58:47