Prawda absolutna - jesteś gotowy!?
Tak dostało się to nadzwyczaj ważne potajemne pismo w ręce rządu rosyjskiego. Losy tego pisma, które wkrótce ukazało się w druku były rozmaite. Dzięki sumom "Alliance israelite" z jego przybocznym instytucjami udawało się ustawicznie dokonać tego,że już to jedno już to inne wydanie znikło. Toteż publiczność dowiadywała się o tym piśmie tyle, co nic a także najwięcej natarczywe oskarżenia niektórych polityków pozostały bez skutku. Pismo znikło dopóki się nie udało żydowskiej wywrotowej robocie jak jedno z pierwszych zniszczyć państwo Carów. Już w początkach wojny przenieśli dwaj Rosjanie konserwatywnych poglądów rosyjskie tłumaczenie do Niemiec. Dopiero jednak w 1919 wydano te dokumenty w języku niemieckim pt: Tajemnice mędrców Syjonu.
Protokoły Mędrców Syjamu są po części rozwinięcie mowy rabina Reichhorn wygłoszonej w 1859 roku.
"Rabin o gojach"
Minęły szczęśliwie czasy dokuczliwe i pełne cierpienia prześladowania i poniżenia, które zmusił z heroiczna cierpliwością lud izraelski dzięki postępowi i cywilizacji chrześcijan. Ten postęp jest dla nas najpewniejsza tarczą, za która możemy się skryć i niepostrzeżenie przekraczać owa przestrzeń, która nas oddziela od naszego wzniosłego celu.
Rzućmy okiem na materialna sytuacje europy przeglądnijmy źródła, które otworzyli sobie izraelici od początku tego stulecia jedynie przez to ze zgromadzili w swoich rękach ów niezmierzony kapitał, którym teraz rozporządzają jak w Paryżu, Londynie, Wiedniu, Berlinie, Amsterdamie. Hamburgu, Rzymie, Neapolu i tym podobnie.
Wszędzie są Rotschildy, Żydzi panem finansowej sytuacji przy pomocy swoich miliardów niezważająca na to,że w każdej miejscowości drugo czy trzeciorzędnej znów tylko oni są panami przynoszących dochód funduszów i,że nigdzie bez dzieci Izraela bez ich bezpośredniego wpływu nie może być przeprowadzona żadna finansowa operacja żadne ważniejsze przedsięwzięcie.
Giełda notuje i reguluje długi a my jesteśmy wszędzie panami tej giełdy. Musimy się, dlatego starać ten dług coraz więcej i więcej ułatwić, aby stać się panami cen i my musimy ze względu na kapitału, które my krajom pożyczamy wykorzystać ich koleje, ich kopalnie, ich lasy, ich hitu, ich fabryki a także ich podatki brać za zastaw.
Rolnictwo będzie zawsze tworzyć największe bogactwo każdego kraju. Wielcy właściciele zawsze będą mieć szacunek i wpływ. Z tego wynika za nasze dążenie powinno być skierowane do tego, aby nasi bracia w Izraelu opanowali rozległe obszary .
Pod pretekstem pomocy pracującym klasom musimy przesunąć cały ciężar podatków na wielkich właścicieli a kiedy potem ich dobra wpadną w nasze ręce wtedy będzie praca chrześcijańskiego proletariatu źródłem niezmierzonego zysku.
Musimy się starać by wszelkimi środkami zmniejszyć wpływy chrześcijańskiego kościoła, który był zawsze naszym największym nieprzyjacielem i w tym celu musimy zasiewać w sercach jego wiernych wolnomyślne idee i wątpliwości nadto wywoływać niezgodę i spory religijne.
Każda wojna, każda rewolucja, każda polityczna i religijna zmiana zbliża nas do owej chwili gdzie my osiągamy najwyższy cel, do którego dążymy.
Handel i spekulacja. Te dwa wydajne źródła zysku nie mogą być wydartymi nigdy z rąk izraelitów a przede wszystkim należy strzec handlu alkoholem, masłem, chlebem i winem, bo przez to staniemy się nieograniczonymi panami rolnictwa. Przez to będziemy dostawcami zboża, jeśli jednak wskutek biedy powstanie nieukontentowane i niezadowolenie będziemy mogli zawsze znaleźć dosyć czasu, aby odpowiedzialność zwalić na rząd.